הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מירב מיכאלי מציגה את עצמה לבחירה ביחד עם גברת אבתיסאם מרעאנה.

אין ספק כי אם תקום ממשלה בתמיכתה היא תהיה שרה ותקדם את האג'נדות שלה, וכדאי שמפלגות יכריזו מראש האם הם הולכים לשבת עם מירב מיכאלי שמתחייבת לקדם את האג'נדות שלה.

א] ביטול מוסד הנישואין - מירב מיכאלי חושבת שמוסד הנישואין הוא "סידור חשוך שהומצא לפני עידנים" כך היא כותבת במאמר בעיתון הארץ (13.5.12). במאמר ההוא היא ממשיכה ואומרת כי הנישואים הם "סידור מימים שבהם נשים היו סחורה לכל דבר, שנרכשה על ידי גברים כדי לוודא שיהיה להם רחם שייצר ילדים שהם בוודאות שלהם".

היא מתלהבת מכך ש"באירופה ובארה"ב מוסד הנישואים נחלש". ומעודדת לבטל את מוסד הנישואין כי "ביטול הנישואים יפתח פתח לחירות אמיתית, לשוויון וגם לאהבה". לכן לדעתה "המדינה צריכה לבטל לחלוטין את מוסד הנישואים". בשביל זה היא רצה לכנסת, בשביל לשנות את החוקים ואת המדיניות, ולבצע אותה למרות שרוב הציבור לא חושב כמותה. 

ב] משפחה זה מקום מסוכן לגידול ילדים – נאמנה לחזון שלה על פירוק המשפחה, מטיפה מירב מיכאלי להוציא מידי ההורים את הזכות לגדל ילדים ולהעביר אותה למדינה. "המשפחה הגרעינית, כפי שאנחנו מכירים אותה, היא המקום הכי פחות בטוח לילדים". (הרצאה בפאנל בטלויזיה האוסטרלית) לדעתה המדינה צריכה לגדל את הילדים ולא ההורים המולידים שלהם. 

שנבין היטב, הרעיון הזה היה הרעיון המוביל של קיבוצי מפ"ם שסבה שלה היה מזכ"ל שלהם. הקיבוצים שלקחו את הילדים מהוריהם וגידלו אותם בבתי ילדים על פי אותו רעיון וגרמו להם נזקים בלתי הפיכים. זה היה הרעיון שממנו שאבו ראשי מפ"ם את הרעיון לגזול את ילדי התימנים ולתת אותם למשפחות יותר מתורבתות. 

ג] מירב מיכאלי נגד צה"ל - היא אמרה "אני חושבת שנשים לא צריכות לשלוח את ילדיהן לצבא". מירב חושבת שצריך לבטל את "התקווה" כהמנון לאומי ולשים במקומו שיר ילדים טיפשי. נאמנה לדרכה שמה מירב מיכאלי ברשימה שלה את אבתיסאם מרעאנה שכינתה את צוק איתן כ"מרחץ דמים" של חיילי צה"ל. ואת מלחמת השחרור היא מכנה "אונס קבוצתי, שבוצע על ידי בריונים שממשיכים להסתובב חופשי ומעולם לא עמדו למשפט צדק".

ד] אם תתנו למירב מיכאלי את המושכות לידיים. היא מתחייבת לשנות את העולם ולהגשים את החזון שלה שהוזכר לעיל. "זאת המוטיבציה שלי מקדמת דנא, לשנות את העולם, חד משמעית". (גלובס 11.10.16).

אנו דורשים מהליכוד, ימינה, גדעון סער וכל השאר להכריז בצורה ברורה, האם תשבו עם מירב מיכאלי באותה ממשלה. האם תתנו לה תפקיד של שר או ראשות של שום ועדה. 

אנו מצפים מנפתלי בנט. ממתן כהנא, מאיילת שקד, מאלון דוידי. מניר אורבך ומכל חבריהם להכריז בקול ברור, אם הם יתנו אפשרות למירב מיכאלי ואנשיה לקדם את האג'נדות שלהם.