קריאת מגילת אסתר
קריאת מגילת אסתרצילום: קובי ריכטר/TPS

מיזם 'מגילה בקהילה' של ארגון רבני צהר וארגון 'יחד' מבית רשת אור תורה סטון יתקיים זאת השנה ה-11 ברציפות.

קריאת המגילה תיערך בכ-400 מוקדים שונים ובמעל ל – 200 יישובים בכל רחבי הארץ. מאות מתנדבים ייקחו חלק במיזם ובנוסף יחולקו משלוחי מנות לילדים ומגילות מעוצבות לקריאה.

הקריאות יתקיימו תוך שמירה על ריחוק עקב מגפת הקורונה ובכפוף להוראות משרד הבריאות. הצפי הוא שעל אף ההגבלות השונות שחלקן יהיו בתוקף גם בחג הפורים, ריבוי המוקדים יסייע לאלפי ישראלים לקחת חלק פיזי ולהשתתף במעמד קריאת המגילה וליהנות מאווירת החג.

חפשו את המוקד הקרוב לביתכם

"ארועי 'מגילה בקהילה' מיועדים לכולם: ילדים והורים, חילוניים ודתיים, נשים וגברים. קריאת המגילה תכלול הסברים על המגילה ועל החג, ובנוסף יחולקו משלוחי מנות לילדים ומגילות מעוצבות לקריאה", אמרו מארגני המיזם. הם מעודדים משפחות המעוניינות להשתתף לעקוב אחרי התפתחויות הקשורות למגפת הקורונה והשפעותיה על הפעילויות הקשורות למיזם 'מגילה בקהילה' באתרים של ארגוני צהר וארגון 'יחד' מבית רשת 'אור תורה סטון', וכן בעמודי הפייסבוק של הארגונים.

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר: "גם השנה, כמו בשנה שעברה, פורים וקריאת המגילה נערכים בצל הקורונה. אנו מקווים שבשנה הבאה כבר נזכה לחגוג כראוי עם כלל עם ישראל אבל השנה נמשיך להקפיד ולשמור במוקדי קריאת המגילה על הכללים של משרד הבריאות. שמחה נמדדת באושרנו הפנימי ויכולתנו להתמודד עם אתגרי השעה בקור רוח ובתבונה. אני מזמין את כל מי שאינו יכול להגיע אל מוקדי הקריאה לעקוב אחרי השידור הישיר אותו אנו מעבירים באינטרנט".

הרב כתריאל ברנדר, נשיא וראש מוסדות 'אור תורה סטון': "מיזם מגילה בקהילה יאפשר לאלפי ישראלים בכל רחבי הארץ לשמוע את קריאת המגילה באווירה מזמינה, פתוחה ונעימה, במרחב הציבורי והפתוח תוך שמירה על בריאותם וביטחונם ובכפוף להנחיות משרד הבריאות. דווקא כעת, כשאנחנו עומדים שוב על סף בחירות ותגובת כל הסקטורים לקורונה גורמת לשיח של קיטוב ופילוג, חשוב מתמיד לזכור את המסר המאחד של חג פורים ולחבר בין ציבורים וקהלים שונים על רקע המורשת המשותפת לכולנו".

הרב שי נווה, מנהל ארגון 'יחד' מבית רשת 'אור תורה סטון', " כבר למעלה מעשר שנים ארגון יחד בשת"פ עם צהר מקיים אירועי קריאת מגילה קהילתיים, אירועים לציבור הרחב המשלבים קריאת מגילה הלכתית ביחד עם חוויה משפחתית וקהילתית. האירועים שאנחנו מקיימים פתוחים ומיועדים גם עבור אלו שלא פוקדים את בתי הכנסת בשגרה אך כן מעוניינים להתחבר למורשת ישראל, מורשת אשר שייכת לכולם. השנה אנו נערכים לקיים קריאת מגילה בלמעלה מ 400 מוקדים קהילתיים בכפוף ובהתאמה להוראות והמגבלות שיקבעו על ידי משרד הבריאות בעקבות מגפת הקורונה. אני קורא לציבור להתעדכן דרך אתרי האינטרנט ועמודי הפייסבוק שלנו כדי לדעת באיזה מתווה האירוע יתקיים".

חפשו את המוקד הקרוב לביתכם

קריאת מגילה אור תורה סטון
קריאת מגילה אור תורה סטוןצילום: יח"צ