השייח' אחמד יאסין
השייח' אחמד יאסיןצילום: Reuters

'הקרן החדשה לישראל' תקיים בסוף השבוע אירוע מיוחד תחת הכותרת "פרעות היהודים בשטחים". אחת מאורחי הכבוד תהיה ניג'מה חג'אזי שספדה בעבר לשייח' הטרוריסט אחמד יאסין.

"עשרות מקרי אלימות נרשמו בשבועות האחרונים נגד פלסטינים בגדה, ונדמה שמאז מותו המצער של אהוביה סנדק ז"ל, הכאוס מגיע לגבהים חדשים", נכתב בתיאור האירוע בדף הפייסבוק של 'הקרן החדשה לישראל'.

"מדוע זה קורה עכשיו? מה באמת מתרחש בשטח? ולמה התקשורת הישראלית כמעט ולא מדווחת?", שאלו.

אחת ממשתתפות הכנס היא, כאמור, חג'אזי, המוצגת כתחקירנית שטח בארגון 'יש דין'. בשנת 2015 היא שיתפה תמונה של יאסין ביום בו חוסל על ידי צה"ל וכתבה: "הבוקר אין בו שמש בגלל שהתקווה אבדה ביום זה לפני 11 שנים, סלאם עליכום סידי".

באגף למחקר ערבי של תנועת 'אם תרצו' מדגישים כי הבעת ההערכה שלה ליאסין היא הבעת הערכה לארכי מחבל, מנהיג חמאס לשעבר ומי שהיה אחראי למותם של מאות ישראלים.

"לא מפתיע שהקרן לישראל חדשה, אשר תומכת ומממנת ארגונים המגנים משפטית על מחבלים ובני משפחותיהם, מארגנת אירוע ובו אחת המשתתפות כותבת בשבחם של מחבלים הפועלים נגד מדינת ישראל", נמסר מתנועת 'אם תרצו'.

"זהו סממן נוסף לאופייה האמתי של קרן זרה הזו. אנו מקווים שלאחר הבחירות הקרובות יחלו תהליכי חקיקה ראויים בישראל שיוציאו את ארגון תעמולה זר זה ממדינת ישראל", כך 'אם תרצו'.

وهذا الصباح لا يملك شمسًا لأن الأمل رحل عنه بهذا اليوم قبل 11 عام سلام عليك سيدي سلام ✋✋ #احمد_ياسين

פורסם על ידי ‏‎Nejmeh Hijazi‎‏ ב- יום שבת, 21 במרץ 2015