שנהיה בריאים: סדרת הרצאות ללא עלות

החל ממוצ"ש: ד"ר חנה קטן תארח בשידור חי מומחים בתחום הבריאות. אתם מוזמנים ומוזמנות להצטרף לשידורים.

נדב גדליה , ה' באדר תשפ"א | עודכן: 14:34

שנהיה בריאים: סדרת הרצאות ללא עלות-ערוץ 7
ד"ר חנה קטן
צילום: באדיבות המצולם

בעקבות התקופה המורכבת והתעניינות הגוברת בענייני בריאות, מועדון 'שווה בריאות' מבית ערוץ 7 משיק סדרת הרצאות שתתקיימנה כל שבועיים, במוצאי שבתות, בשידור חי בזום. את המשדרים תנחה הרופאה ד"ר חנה קטן.

במפגש הראשון שיעסוק בענייני ספורט בתקופה זו תארח ד"ר קטן את פרופסור נעמה קונסטנטיני - מנהלת המרכז לרפואת ספורט בבית החולים 'שערי צדק', לשיחה מיוחדת בנושא: "כל הדרכים הפרקטיות לשמירה על הבריאות בתקופת הקורונה".

ההרצאה מיועדת לכל הגילאים, אך לד"ר חנה קטן, מומחית לרפואת נשים, חשוב להדגיש את הצורך בפעילות גופנית לנשים בהריון עניין שחשיבותו לא מדוברת מספיק.

"בניגוד למה שסיפרנו לנו: פעילות פיזית בהריון חשובה מאד", אומרת ד"ר קטן. "היתרונות של פעילות ספורטיבית הם הפחתה בשכיחות של רעלת הריון, ירידה בשכיחות הסכרת ההריונית, הפחתה במשקל, שיפור בכאבי גב תחתון וביציבה של עמוד השדרה, חיזוק של שרירי רצפת האגן, ושיפור ניכר במצב הרוח ובדימוי העצמי. בנשים בריאות, ניתן וכדאי להמשיך בפעילות גופנית ארובית; הליכה, ריצה, אופניים, אופני כושר, קפיצה על חבל, ריקודי עם, ריקודי זומבה, ועוד כיד הדמיון הרחב. כדאי להתמיד עם 150 דקות שבועיות - כחצי שעה פעילות נמרצת ליום במשך חמישה ימים בשבוע. בדיקות הראו שילדים שנולדו לאמהות פעילות נוטים להיות אף הם פעילים, בעלי מסת שומן מופחתת, ונמצא אף שהם סקרניים ואינטלקטואליים מעל לממוצע לגילם".

ד"ר קטן תארח את פרופסור נעמה קונסטנטיני - מנהלת המרכז לרפואת ספורט בבית החולים 'שערי צדק', לשיחה מיוחדת בנושא: "כל הדרכים הפרקטיות לשמירה על הבריאות בתקופת הקורונה" במוצ"ש הקרוב, פרשת תרומה, 20.2, בשעה 21:00.

הצטרפו עכשיו לסדרת ההרצאות - ללא עלות - דרך כאן >>

ההרצאות הבאות:

>מוצ"ש כי תשא | כ"ב אדר, 6.2 בשעה 21:00 | 'רפואת ילדים בעידן הקורונה': ד"ר חנה קטן מאחרת את פרופסור יחיאל שלזינגר- מנהל מחלקת ילדים שערי צדק

>מוצ"ש ויקרא | ז' ניסן, 20.3 בשעה 21:00 | 'הנפש במעגל ההורמונלי ודיכאון אחרי לידה' ד"ה חנה קטן מארחת את פרופסור ענבל ראובני מבית החולים 'הדסה'