שגרירות ארה"ב בירושלים
שגרירות ארה"ב בירושליםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, כבר לא נמצא בבית הלבן אך רוחו ממשיכה לפעם בשטח.

רצונו של טראמפ להרחיב משמעותית את השגרירות קיבל היום תוקף עם החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים לאישור התוכניות לשני מתחמים שישמשו את השגרירות בבירת ישראל.

מתחם השגרירות הקיים בשכונת ארנונה יורחב להיקף של כ-50 אלף מ"ר והיא תקבל שטח נוסף בגודל של כ-60 אלף מ"ר במתחם אלנבי.

הדמיה של מתחם השגרירות בשכונת ארנונה
הדמיה של מתחם השגרירות בשכונת ארנונהצילום: יגאל לוי משרד אדריכלים

המתחמים כוללים מבני משרדים ומגורים לעובדים. במקביל סוכם כי מלון דיפלומט ששימש בעבר את הקונוסליה האמריקנית וכיום משמש לדיור מוגן לעולם לא יפונה עד שיימצא פיתרון דיור ראוי עבור השוהים בו כיום.

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, אומרת לערוץ 7 כי "מעבר לחיזוק מעמדה של העיר כבירת ישראל, מדובר על בינוי שהינו מנוף לצמיחה ופיתוח של אלפי מקומות עבודה, מנוע לקידום דיפלומטיה, ביקורים ונסיעות לעיר ועידוד השיח הבינלאומי ומיקומה החשוב של בירת ישראל במסגרתו. מיקומה המרכזי של השגרירות, על ציר רכבת קלה מאושר, המיועד לבינוי אינטנסיבי תוסיף מוקד של פעילות כלכלית ותעצים את מגמת עירוב השימושים".

יו"ר התעוררות וחבר הוועדה המחוזית עופר ברקוביץ הביע שביעות רצון מהמהלך. "אני גאה על אישור התוכנית של השגרירות האמריקנית בירושלים. זהו מהלך היסטורי וחשוב ביותר שידידתינו הגדולה ביותר מפעילה את השגרירות שלה מירושלים, בירת ישראל".

"בירכתי במהלך הדיון בוועדה את נציגי מחלקת המדינה של ארצות הברית בשפתם, ביקשתי להביע את הערכתי הרבה לצעד החשוב הזה למען מדינת ישראל ולמען ירושלים. המקום הטבעי בו אמורות לשבת שגרירויות הוא בירת ישראל, ואנחנו קוראים לשגרירויות נוספות להצטרף ולפעול מרובע הכניסה לעיר, שם אנחנו מציעים למקם את השגרירויות יחד עם שטחי משרדים ותעסוקה נוספים", הוסיף ברקוביץ'.

הדמיה של המבנים החדשים במתחם אלבני
הדמיה של המבנים החדשים במתחם אלבניצילום: יגאל לוי משרד אדריכלים