הרמטכ"ל כוכבי בפיקוד צפון
הרמטכ"ל כוכבי בפיקוד צפוןצילום: דובר צה"ל

״פסיפס הצפון״, תוכנית האסטרטגיה שיוביל פיקוד הצפון בזירה הצפונית, הוצגה היום (שני) לפורום מטכ״ל כחלק מתהליך שיפור המוכנות הפיקודית לאתגרים הצפויים.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, הדגיש כי ״השילוב ההדוק בין האסטרטגיה והאופרציות השונות הוא הבסיס לניצחון. עלינו להעמיק בכל אלו על מנת להגיע חזקים ומוכנים לעימותים שעלולים להתפתח בזירה הצפונית״.

על פי הערכת המודיעין השנתית של צה''ל, איראן לא מוותרת על ההתבססות שלה בסוריה, אך בוחנת את אופי ההתבססות ואת היקפה. נראה שבטהרן מעדיפים להשתמש ב''מעגל שני'' כמו עיראק ותימן לביצוע תגובות על פעולות ישראל וארה"ב, ללא סיכון במלחמה.

מלבד האיום האיראני, התעצמות האויב נמשכת: חזבאללה וחמאס ממשיכים לצבור אמל"ח איכותי, בחסות איראנית, ולמקד מאמצים בבניין כוח צבאי באופן המגביר את ביטחונם ביכולת הצבאית, אך עדיין לא ברמה שמשנה את מאזן ההרתעה מול ישראל. חזבאללה נכשל פעמיים בביצוע פעולות נקמה על מות פעיליו, אך עודנו נחוש להגיב.

ראש אמ"ן, האלוף תמיר הימן, אמר בשבוע שעבר כי אויבינו ממשיך להתבסס מעבר לגבול הצפוני כדי לפגוע בישראל דרך רמת הגולן. ''מאמצינו הרבים מצליחים לפגוע ולצמצם יכולת זו. אנו עומלים ועוסקים באופן קבוע ומתמשך באיום הטילים המדויקים, ועל אף שמדובר באיום שאין להקל בו ראש אנו מספקים מענה איכותי בשלל דרכים, גלויים וסמויים".

''בזכות יכולות מודיעיניות גבוהות הצלחנו לתקוף מאות מטרות במסגרת המערכה שבין המלחמות, ולשמר את העליונות האזורית של ישראל", הוסיף ראש אגף המודיעין של צה"ל.