שלג בירושלים. ארכיון
שלג בירושלים. ארכיוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

החזאי אורי בץ מבשר היום (שלישי) בשיחה עם ערוץ 7 כי בירושלים צפוי במהלך היומיים הבאים לרדת שלג בכמות משמעותית.

"השלג שיחל באזור החרמון יגיע הלילה להרי הצפון ולקראת מחר יתחזק השלג בצפון, ירד שלג בהרי המרכז שם יהיו שניים עד שלושה מטחי שלג חזקים בשעות הבוקר. אבל זה רק המבוא. השלג בירושלים יחל מחר משעות אחר הצהריים והערב והוא יהיה בינוני עד כבד. כנראה שנקום ביום חמישי ונראה בירושלים הכל לבן", מסביר בץ.

לדבריו, "זו מערכת חזקה, מהירה ואלגנטית עם שלג כבד בצפון, שלג כבד עד בינוני בהרי המרכז כולל ירושלים וגשמים עזים מלווים בסופות רעמים בשאר המקומות".

אורי בץ מציין כי "יש כמה דברים שצריכים להדגיש במקרים של סערה כזו. כדאי להשאיר ברזים פתוחים מעט כדי שאם המים יזרמו בצנרת היא לא תפגע כשהטמפרטורות יורדות בצורה משמעותית. דבר נוסף הוא שהכבישים יכולים לקפוא ואנחנו בישראל לא כל כך מנוסים בנהיגה במצבים האלה".

עד מתי תימשך המערכת החורפית? "הגשם ייפסק כנראה רק בשעות הצהריים של יום חמישי וביום שישי יכול להיות גשם מקומי פה ושם. שבת תהיה קרה ובהירה".

בץ נשאל האם כבר ניתן לחזות את מזג האוויר בפורים ואנה, "אני מעריך שבפורים יהיה גשם אבל עדיין קשה להעריך עד כמה יהיה גשום".

הוא התייחס גם לחורף הייחודי שעובר על מדינת ישראל. "השנה הזו מיוחדת. האירועים המטאורולוגיים מאוד קיצוניים. בבת אחת יש כמות אדירה של גשם ואחר כך 20 ימי הפסקה בגשם ואז שוב הרבה גשם חזק ושלג. זה לא קורה רק במדינת ישראל או באזור שלנו אלא בכל כדור הארץ. מה שקורה במוסקבה, בניו יורק או מה שקרה בימים האחרונים באתונה או השלג הכבד באיסטנבול היום ומה שיקרה הלילה בקפריסין – אלה אירועי חורף חזקים באזור שלנו ובאזורים אחרים. הקיצוניות במזג האוויר, היא המאפיינת את השנה הנוכחית".

לקראת שלג בירושלים: 250 מפלסות כבר מוכנות