ניר אורבך באולפן ערוץ 7

מועמד מפלגת ימינה לכנסת ה-24, ניר אורבך, התארח היום (רביעי) באולפן ערוץ 7 והתייחס לביקורת על הצטרפותו לרשימת ימינה לאחר ההפסד לחגית משה בבחירות לראשות הבית היהודי.

"הייתי שמונה שנים בבית היהודי, בתקופות יותר טובות, בתקופות יותר מאתגרות. בשנתיים האחרונות זה היה ממש מורכב, חלק מהזמן הבית היהודי היה ממש על הכתפיים שלי. אני הובלתי תהליך, התהליך היה להתאים את הפוליטיקה הציונית דתית לציבור שלנו'', סיפר אורבך.

''הציבור שלנו בכל תחומי החיים שלנו מוביל ומנהיג, הובלתי לתהליך שבסופו של דבר הבית היהודי יחד איתי או אולי אחרי עבר לימינה. יש תמיכה של הבית היהודי בימינה, יודעים ומבינים שימינה שואפת להנהגת המדינה ואני שזה סוף סוף פוליטיקה שמותאמת לציבור שלנו".

לשאלה מהי הציונות הדתית המיוצגת בימינה השיב אורבך, "הציונות הדתית המיינסטרימית נמצאת בימינה, אפשר לראות את הדמויות. יש לנו את אלון דוידי ראש עיריית שדרות, אני, עידית סילמן, מתן כהנא. אין ציונות דתית יותר קלאסית מאיתנו. אני חושב שכל ציוני דתי יכול לראות את הבית שלו בימינה".

בהמשך התייחס לתמיכת הרב חיים דרוקמן במפלגת הציונות הדתית, אמר כי היה שמח לו הדברים היו אחרת והוסיף, "הרבנים לא מתערבים יותר מידי בתהליכים האלה, הרב דרוקמן בתמיכה שלו מי שבאמת יורד לעומק רואה שהתמיכה היא מאוד כללית, אני מאמין שבמהלך הקדנציה אנחנו נחזור לשם מבחינת הרב דרוקמן, אנחנו מייצגים את ערכי הציונות הדתית ואני מניח שגם הרבנים יראו את זה. הרבנים לא מתערבים והם יודעים למה".

בסיום הראיון אמר אורבך כי ראש הממשלה נתניהו כבר החל בניסיונות "לשתות" את ימינה אך ללא הצלחה עד כה.