ישיבת נחלת יוסף בשבי השומרון
ישיבת נחלת יוסף בשבי השומרוןצילום: עמיחי בכר

תקופה זו של השנה היא בדרך כלל תקופה לחוצה מאוד עבור הורי תלמידי כיתה ח' אשר מחפשים מסגרת המשך לילדיהם.

השנה, בעקבות הקורונה, הליך בחירת הלימודים נעשה קשה עוד יותר ולפעמים התלמידים אינם יכולים לחוש את אווירת מקום הלימודים בשל המצב.

לפרטים והרשמה לחצו כאן

בישיבה הקטנה בשבי שומרון שעל יד הישיבה הגבוהה-הסדר נחלת יוסף החליטו שלא לוותר על אחד השלבים החשובים ביותר בבחירת הישיבה, ולקיים יום פתוח לתלמידי כיתה ח' שמעוניינים לבוא להתרשם מהישיבה. ימי ההכרות נעשים בהתאם להנחיות משרד הבריאות תוך הקפדה יתרה על בריאותם של התלמידים.

בישיבה מספרים כי בימים האחרונים נפתחה ההרשמה לקראת שנת הלימודים הבאה בישיבה, וכבר כעת ישנה התעניינות רבה. הישיבה הקטנה הוקמה לפני שנתיים וכיום לומדים בישיבה כ25 תלמידים בשכבות ט' וי' בישיבה מתכוונים בשנה הבאה לפתוח שכבת גיל נוספת ולהגדיל בכך את מספר התלמידים שזוכים ליחס אישי וחם מצד צוות הישיבה.

בישיבה הקטנה בשבי שומרון משקיעים זמן ומחשבה בלימוד עיון ברמה גבוהה. ראשונים ואחרונים מתוך הקשבה לתלמידים, כאשר המטרה העיקרית היא מלמדת את הלמידים כיצד ללמוד מתוך אהבת תורה ומכניסה בהם את הרצון ללמוד ומתוך כך להגיע לפסק הלכה בחיבור לחיי המעשה. הלימוד בישיבה הוא עיון בצורה ישיבתית אשר מקנה לתלמידים את האפשרות ללמוד את הגמרא והראשונים תוך כדי שמשלבים את התלמידים בלימוד והופכים אותו לחוויה עבורם.

לפרטים והרשמה לחצו כאן

לימוד זה נמצא לצד לימוד בקיאות ייחודי שישנו בישיבה. התלמידים לומדים בעזרת שיטת הסימנים שפותחה על ידי ראש הישיבה ומטרתה להקנות את הלימוד לתלמידים ושהם יזכרו את החומר הנלמד בקלות. השימוש בשיטה זו גורם לתלמידים לא רק לרכוש את לימודם אלא גם גאוות יחידה שהם חלק משיטה ייחודית שפורצת בכל המגזר הדתי. כמו כן הישיבה מעודדת בחורים להקיף מסכתות לחזור ולשנן ולעשות סיומים שיוצרת רצון וחשק ללימוד.

לצד הלימוד הייחודי ישנו גם צוות חינוכי אכפתי מאוד ומלא באהבת התלמידים. הצוות מהווה מודל והשראה לתלמידים והתורה היא נר לרגליהם. הצוות שגר במקום ער וקשוב לתלמידים ומקיים עימם שיחות עומק הבונות את הבחורים וכן הוא זמין גם להורים בצורה אמיתית ומשמעותית.

"השנה הזו היא שנה לא פשוטה לאף אחד, ובמיוחד לא לבני הנוער הצעירים שלנו" מספר ראש הישיבה הרב יהושע מרדכי שמידט. "לצערי אנו רואים כיצד אותם התלמידים נאבדים מול הזום ומתקשים להתקדם בלימוד דבר שעלול לגרום להם חלילה גם לירידה רוחנית גדולה. לכן החלטנו שלא לוותר על החשיבות של היום הפתוח, להיפגש עם הילדים ולדבר אליהם בגובה העניים. חשוב לנו שהם ירגישו אותנו וידעו שיש מי שרואה אותם והם חשובים לו".

"אנו מקווים שהמגיפה הזאת תעבור במהרה ואת שנת הלימודים הבאה נוכל לפתוח כסדרה תוך החזרת שגרת לימודים ופעילות מלאה. מוטלת עלינו האחריות להחזיר את התלמידים לתלם ולסדר הלימוד שאליו הם רגילים, ואין לי ספק שהצוות הנפלא שיש לנו בישיבה יעמוד באתגר הזה בהצלחה יתרה" הוסיף הרב שמידט.

לפרטים והרשמה לחצו כאן