אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"אצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

פה אחד, בלי מתנגדים ובלי נמנעים. בישיבת זום מיוחדת שקיימה היום דירקטוריון מנהלת הליגות בכדורגל בשיתוף קבוצות ליגת העל בכדורגל, הצביעו אלה באופן חד-משמעי על דחיית מתווה קבינט הקורונה ומשרד הבריאות בדבר האפשרות להכניס עד 500 צופים למשחקי הכדורגל החל מיום ראשון הקרוב.

ההחלטה התקבלה כאמור באופן חד וברור כשלא היו נמנעים או מתנגדים להחלטה שלא לקבל את מתווה קבינט הקורונה.

כזכור, לאור הירידה בקצב התחלואה, אישרו בקבינט הקורונה ומשרד הבריאות את חזרת האוהדים אל מגרשי הספורט, אך עם זאת הגבילו את כניסת האוהדים שעברו חיסון פעמיים או החלימו מקורונה ל-500 צופים בלבד גם באצטדיונים המכילים כמות גדולה בהרבה יותר.

לאחר מחאת האוהדים, הצביעו היום גם בעלי הקבוצות נגד המתווה שהוצע על ידי קבינט הקורונה כשטענו כי מדובר במתווה לא הגיוני ומנותק מהשטח שיביא לעימותים בין אוהדים לכוחות שיטור ואבטחה וכן להתקהלויות האסורות על פי חוק ועשויות לפגוע בבריאות האוהדים החשובים להם.

על פי ההצעה היום, רוב בעלי הקבוצות מעדיפים לחכות לחודש מרץ, אז אמור להיפתח בצורה משמעותית המשק כולו, מה שיאפשר על פי ההערכות כניסתם של כמה אלפי אוהדים לאצטדיונים. בעוד במשרד הבריאות ובקבינט הקורונה מדברים על כניסתם של עד 3,000 אוהדים למשחקי הכדורגל, במנהלת הליגות בכדורגל רוצים להכניס כמות אוהדים שתוגבל לעד 30% מתפוסת האצטדיונים השונים.

ממנהלת הליגות נמסר כי "מנהלת הליגות לכדורגל עמלה במהלך החודשים האחרונים על בניית תוכניות והצעות לחזרת הקהל למגרשים. הצעת המנהלת נבנתה באופן בו יוכל הקהל לחזור למגרשים בצורה מבוקרת תוך הכנסת אחוז מוגדר של צופים ביחס לכל אחד מיציעי האצטדיון, ובתחילת הפיילוט שליש מתכולת כל יציע ותוך שמירה על נהלי הבטיחות המחמירים בכל הקשור לנגיף הקורונה, בריאות הציבור והאפשרות להגדלת המכסה בהתאם להצלחת הפיילוט והקטנת התחלואה.

קבינט הקורונה הודיע אתמול למנהלת הליגות, כי יאפשר כניסה של 500 צופים למשחקי כדורגל החל מיום ראשון הקרוב ה – 21.02.2021 וזאת מבלי להתייחס לפרמטרים מקצועיים שונים שהתבקשו על ידי המנהלת והקבוצות על מנת שנוכל לאפשר את חזרת הקהל בבטחה, באופן הגיוני ומבלי לפגוע בקהלים השונים. יובהר כי עד לרגע זה כלל לא הועברו התקנות הסופיות שטרם אושרו על ידי ממשלת ישראל.

מנהלת הליגות וקבוצות הליגות המקצועניות, מחכות, משתוקקות ומייחלות לחזרת הקהל, כשברור לכולנו כי חזרת הקהל חייבת להתבצע באופן הדרגתי וללא כוונה לעשיית רווח כלכלי – נהפוך הוא, בשלב הראשון הוצאות הניהול והארגון יהיו גדולות ומשמעותיות – אך הקבוצות והמנהלת מבינות את המצב ויעשו כל דבר על מנת שהקהל יחזור סוף סוף למגרשים. יחד עם זאת, גם פיילוט צריך להיעשות עם כלים שיאפשרו את הצלחתו.

לאחר שראשי הקבוצות דנו וניתחו את האפשרויות העומדות לפניהם, הגיעו כולם למסקנה פה אחד כי הכלים העומדים לרשות כל קבוצה, עשויים להוביל לכשלון ולא להצלחה, לגרום לאי סדר ולעימותים מיותרים מחוץ לאצטדיונים בין המשטרה לאוהדים, לסכן את בריאות הציבור ולקלקל את חווית המשחק שכולנו מחכים לה באופן בו הנזק יעלה על התועלת.

בהתאם לכך ועל מנת שלא לפגוע באוהדים, החליט דירקטוריון להמתין לפעימה השניה המתוכננת ל – 07.03.21, בתקווה כי יאומצו עקרונות הכנסת הקהל באופן מדורג ולפחות שליש מתכולת כל אחד מיציעי האצטדיון".

יו"ר המנהלת, ארז כלפון, אמר: "במהלך השנה האחרונה המנהלת והקבוצות עשו לילות כימים על מנת שהליגות המקצועניות ימשיכו את הפעילות, תוך קשיים רבים ומאמצים אדירים וזאת לעומת ענפים רבים במשק שפעילותם הופסקה. חווית הכדורגל ללא הקהל במגרשים קשה ופגומה. הקהל הוא חלק מאיתנו וחסר לכולנו. לא נחסוך במאמצים ובמשאבים על מנת לעשות כל שניתן לחזרת הקהל למגרשים.
יחד עם זאת, אנו חייבים לנהוג באחריות גדולה. דין אצטדיון כדורגל עם אלפי ועשרות אלפי מקומות אינו זהה לדין אולם תיאטרון.
מנהלת הליגות והקבוצות מצפות בכיליון עיניים לחזרת הקהל ואנו מצפים כי כל הגופים יירתמו כבר כעת, כשבועיים וחצי לפני המועד לאישור התוכנית המקצועית הנכונה בכדי לאפשר היערכות של המנהלת והקבוצות, מנהלי האירועים של הקבוצות, מנהלי האצטדיונים וכלל הגורמים המעורבים, בתקווה שנראה את הקהל חוזר למגרשים באופן מסודר ומבוקר כבר ב-7 במרץ".