בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר הערב (רביעי) כי הוא משוכנע שיקים את הממשלה הבאה.

"נעבור בהרבה את ה-61 מנדטים, אני בטוח שאקים ממשלה ב-23.3. בשביל זה צריך 'ליכוד' גדול, לא עם פריטטי, לא עם רוטציה ולא עם מוטציה", אמר נתניהו בראיון בגלי צה"ל.

הוא התייחס להעברת החיסונים לרשות הפלסטינית. "זו לא אספקה ישראלית. אני מחויב להחזרת השבויים והנעדרים בכל מחיר, עובדים על זה גם בימים אלה, אבל הסוגיה האפידימיולוגית - מחוץ לעניין".

נתניהו העריך כי הנשיא ביידן יתקשר בקרוב. "הוא אמר שיטלפן ראשון ממנהיגי המזרח התיכון. הוא ידיד אישי שלי. מבטיח שאיראן לא תתחמש בנשק גרעיני ומשוכנע שביידן והעולם יכבדו את עמדתי".

לדברי ראש הממשלה יש לשקול אפשרות של הטלת הגבלות על מי שיסרבו באופן עקבי להתחסן נגד קורונה. "הגבלות על מי שלא מתחסנים זה דבר שצריך לשקול אותו. היציאה מההגבלות מבוקרת ותלויה במדדים של מקדם ההדבקה ומספר המתחסנים".

הוא סיפר על מבצע החיסונים ואמר, "מתחילת הקורונה הייתי בקשר אישי עם חברות החיסונים. אמרתי למנכ"ל פייזר שאני מוכן לחוזה של מיליוני חיסונים ואתם תקבלו את הנתונים שתוכלו לדעת מה מידת ההצלחה שלכם. לא התווכחתי על מחיר כי ידעתי שהוא יקפוץ לשמיים".

נתניהו דחה את הטענות שתוכנית הסיוע שלו לאזרחים עלולה להיראות כשוחד בחירות. "הכל בדיחה. יש לנו מקור תקציבי כי הפגיעה בישראל היא מהנמוכות בעולם. יש לנו תקציב בסיסי ל-2021 בניגוד למה שאומרים ב'נה נה נה'"

הוא התייחס גם למגעים עם סוריה לשחרור אזרחית ישראלית ואמר, "אנחנו פועלים להצלת חיים. אני משתמש בקשרים האישיים שלי עם הנשיא פוטין לשם כך".