תפילה בטיול
תפילה בטיולצילום: יח"צ

המכינה הקדם צבאית "קשת יהודה" הוקמה בשנת 1991 במושב קשת הנמצא בסמיכות לגבול הסורי שברמת הגולן, מתוך תפיסה ציונית- ערכית- חינוכית.

המכינה שואפת לטפח צעירים בעלי אמונה עמוקה, החיים חיי תורה ומצוות, קשורים לאומה ולארצה כדי שיהיו מוכנים להתמודד היטב עם האווירה בצבא ובחברה. המכינה קולטת ומכשירה חניכים מוכשרים השואפים לשירות משמעותי בצבא, לחיים של תרומה ושליחות, חניכים בעלי אחריות ורצון להשפיע על אופייה של המדינה והחברה.

להשתתפות בקמפיין הגיוס של מכינת קשת יהודה >>

כיום לומדים בה כ- 105 תלמידים, ובמשך 30 שנותיה למדו והוכשרו בה למעלה מ- 2400 תלמידים. במסגרת תוכנית הלימודים, נמצאים התלמידים במכינה תקופה של שנה- שנה וחצי, בה שמים דגש על פיתוח וגיבוש האישיות הפרטית מתוך הזדהות לאומית עמוקה, וכל זאת בשילוב תלמידים עם מוגבלויות שונות ובשילוב טיולים, סדרות וניווטים, התנדבויות שונות לטובת הקהילה וחקלאות. כמו כן, הצוות שם דגש על הכנה מנטלית פיזית, באמצעות מאמן כושר קרבי המכין את התלמידים לקראת גיבושים, ימי סיירות והשירות הצבאי.

הרב אביעד שינוול ראש המכינה: "אנחנו משפחה שמגדלת מנהיג מאמין בעזרת המון חום ואהבה וקשר אישי. התורה גדולה מתגלה דרך משפחה מאוד קרובה וחמה והמשפחה הזאת היא גם בין התלמידים לצוות ובינם לבין עצמם. יש למשפחה הזאת למשפחה הזו משימה ויעד וזה מייצר מנהיגות שמובילה את עם ישראל מתוך אמונה גדולה בקב"ה ותחיית ישראל בארצו. מתוך זה אנחנו גדלים ומלמדים את התלמידים שלנו".

אבא ממחזור א' והבן לומד במחזור ל' – " זו תחושה טובה שיש המשכיות בחינוך הדורות"

לפני כמעט 30 שנה הצטרף למחזור הראשון של המכינה בחור צעיר בשם עמייעל גורליק שלא ידע שבמפעל החלוצי שהיה שותף להקמתו – מכינת קשת יהודה – יהיה המקום שבו ילמד תורה ויכין את עצמו לצבא בנו שלו. "היינו רק 18 חברה וזה נתן אווירה משפחתית ונעימה. תחושה של חלוציות- המחזור הראשון במפעל חינוכי כה חשוב, לחברה הישראלית", מספר לנו על הימים הראשונים של המכינה ועל האווירה האינטימית ששררה בה.

"בקבוצה קטנה אתה מרגיש את חשיבות האחריות האישית שיש לכל אחד. האווירה הטובה הזאת במכינה אף גרמה לי להישאר עוד חצי שנה במחזור ב' עמייעל מתרשם שהדבר שהוא כל כך אהב במכינה מיומה הראשון לא השתנה על אף שלומדים בה כיום למעלה מ- 100 תלמידים "החניכים מחולקים לכמה קבוצות קטנות, שלכל אחת מהן מוקדש ר"מ, מה שמאפשר לשמור על קשר יותר אישי עם כל אחד".

כיום לומדים במכינה תלמידי מחזור ל', שביניהם ישנו חניך אחד בשם אביעד, בנו של עמייעל שביניהם מפרידים כט' מחזורים. הוא מספר לנו על ההחלטה שלו לבוא ללמוד בקשת יהודה, "ראיתי שיש כאן שילוב יפה בין התוכן התורני, הערכי ושימת דגש על ההכנה לשירות הצבאי. היה כמובן גם קשר לעובדה שאבא היה מהמחזור החלוץ, זו תחושה טובה שיש המשכיות בחינוך הדורות".

במקרה של משפחת גורליק המכינה לא נגמרת כשאביעד חוזר הביתה ועמי-יעל דואג לשמור המשכיות, "אביעד ואני אוהבים לדבר על התוכן התורני והערכי שהמכינה מעבירה לתלמידים. גם כשלא מתראים הרבה זמן משתדלים להתאמן ולשמור על כושר בזמן הפנוי".

לסיכום הם מאחלים למכינה בעשור הקרוב "להמשיך לגדול ולהתפתח, ובעיקר לחנך ולטפח אנשים ערכיים שיתרמו לחברה הישראלית, הן בצבא והן בתחומים אחרים".

במיוחד בתקופה המאתגרת הזו, המכינות הקדם צבאיות בישראל מקיימות קמפיין גיוס המונים, ומתאחדות בפרויקט משותף על מנת להרחיב את פעילותן, לממש את הערכים שלהן, ולהמשיך להנגיש את המכינות עבור בעלי מוגבלויות ולשלב צעירים נוספים מחו"ל ומהפריפריה. בפרויקט משתתפות 14 מכינות קדם צבאיות, אשר לכל אחת מטרה ייחודית לקדם.

להשתתפות בקמפיין הגיוס של מכינת קשת יהודה >>

בית המדרש

צילום: יח"צ

קוטפים בגולן 

צילום: יח"צ

תדרוך לפני יציאה לטיול 

צילום: יח"צ