הרב אריה שטרן
הרב אריה שטרןphoto by Noam Revkin Fenton/Flash 90

ח"כ מתן כהנא נפגש השבוע עם רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, בביתו בירושלים. בעת כניסתו לביתו בירך הרב שטרן את ח"כ מתן כהנא: "חפץ ה' בידך יצלח".

לאחר מכן הרב אמר לכהנא שהוא מייחל למפלגה כזו כבר עשרות שנים: "הציבור הדתי לאומי הוא ציבור גדול וחזק מאוד והיום אינו מתעניין ורוצה להיות סקטוריאלי ולא רוצה להיות במפלגה דתית".

"כתבתי לפני 30 שנה, שנגמר העידן של המפלגות הדתיות, הציבור הדתי לאומי צריך לגבש את המדיניות שלו בתוך המפלגות הפוליטיות האחרות של המדינה", הוסיף הרב.

לדבריו, "זה צודק שציבור צריך להיות מעורב בביטחון ובכלכלה אבל צריך שיהיה התייחסות לעניין של דת ומדינה, לזהות היהודית של המדינה."

כהנא השיב לרב ש"ימינה" מתכוונת להמשיך ולהוביל את הנושאים האלה בראש מורם ובגאון: "פעלתי במרץ בכנסת האחרונה במסגרת השדולה לשיפור שירותי הדת והבאתי לשיתופי פעולה פורצי דרך בנושאים חשובים כמו כשרות, מועצות דתיות, גיור ועוד. אני מתרגש מדבריו החשובים של הרב ומברכתו".

"הרב תמיד ניחן במבט כנה ועמוק על המציאות. אין ספק כי ההובלה של הנושאים הללו חייב להעשות מתוך הנהגת המדינה משום שהם נוגעים לכל אחד ואחת. הזהות היהודית זו אחריות לאומית וציבורית ויש הרבה עבודה לפנינו", הוסיף כהנא.

מלשכת הרב שטרן נמסר כי הרב חושב שהדבר החשוב ביותר שיש כיום במדינת ישראל הוא חיזוק הזהות היהודית של המדינה. ומברך את כל מי שיקח על עצמו את חיזוק הזהות היהודית של מדינת ישראל.