קבר הרשב"י
קבר הרשב"יצילום: יוסי אייזנשטיין וחיים שטרן - אור הרשב"י

על פי הנחיית משרד הבריאות ובתאום מול משרד הדתות, משטרת ישראל אוכפת החל מהבוקר (חמישי) את סגירת מתחם אתר קבר הרשב"י למבקרים.

מטרת סגירת המתחם היא למנוע את ההתקהלות המתרחשת במקום בכל שנה לרגל ציון יום ז' באזר בכו נולד ונפטר משה רבנו עליו השלום.

כוחות משטרה רבים כבר נערכו בכל הדרכים המובילות למתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי ובישוב עצמו, והחל מ-6:00 בבוקר לא מתאפשרת הגעת מבקרים למתחם קבר הרשב"י.

כניסת תושבי מירון תתאפשר רק דרך השער הירוק ובהצגת תעודה מזהה.

מהמשטרה נמסר כי ההערכות המיוחדת נועדה להבטיח את קיומן של התקנות לשעת חירום, וזאת במטרה לשמור על בריאות הציבור ולמנוע המשך התפשטות הנגיף. ההערכות המיוחדת מתוכננת להסתיים ביום ראשון הקרוב ט' באדר.

"שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול פרוסים גם בשטחים סביב הישוב ובדרכים לא סלולות המובילות אליו, וימנעו כניסה של מי שאינו תושב הישוב לתוך תחומי הישוב ומתחם קבר הרשב"י. המשטרה קוראת לכלל הציבור שלא לנסות להגיע אל הישוב ומתחם הקבר", נאמר בהודעה.

מהמשטרה נמסר עוד "שוטרי משטרת ישראל המאיישים את המחסומים שמוקמו בכבישים ובדרכים המובילות לישוב לא יאפשרו מעבר של מי שאינו תושב המקום".

עוד הבהירו כי גובה הקנס למפר ההנחיות יעמוד על 1000 שקלים. "משטרת ישראל לא תאפשר חריגה מהוראות התקש"ח, ולשוטרים הוקנו סמכויות מיוחדות בחוק להרחקת מי שאינו תושב המקום. ולמפירי ההנחיות ירשמו דוחות כספיים בסך של 1,000 שקל".