אייל גבאי מעביר שיחה לתלמידים
אייל גבאי מעביר שיחה לתלמידיםצילום: ללא

בחטיבת הביניים של תיכון אמי"ת במודיעין השיקו השבוע את פרוייקט "יום בחיים" – הרצאות ושיחות של הורים אודות תחומי העשיה שלהם.

במסגרת הפרויקט, אותו יזם והוציא לפועל הרב אייל מתן תורה, רכז החינוך החברתי בחטיבה - התקיימו שיחות מפי הורים לתלמידים בבית הספר המשמשים בתפקידים בכירים בחיל האוויר, במשרד הבריאות, במערכת המשפט, בגלי צה"ל ועוד.

כך למשל שמעו התלמידים שיחה מפי אחד ההורים, יו"ר קופת חולים מאוחדת בהווה ומנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, אייל גבאי, שהסביר 'איך מנהלים מדינה?'.

גבאי אמר כי "כאשר יש מצפן אידיאולוגי, הרבה החלטות מתקבלות בלי הנחיה של ראש הממשלה. הרבה פעמים מביאים מתוך האני האישי שלי. החלטות יותר טובות שמחזיקות מעמד לטווח יותר ארוך ומשפיעות יותר על המדינה, כאשר הן נעשות עם מצפן אידיאולוגי".

בנוסף הקשיבו התלמידים לשופטת בית הדין האזורי לעבודה תל-אביב מירב קלימן – 'על שופטים, משפטים ותיקים'. ולסגן מפקד גלי צה"ל אוריה בכרך שדיבר על 'הפלייליסט של גל"צ וגלגל"צ'.

ד"ר שרון שלזינגר, מרצה בכירה בפקולטה לחקלאות מזון וסביבה באוניברסיטה העברית בירושלים העבירה הרצאה על הקורונה והחיסון.

התלמיד נדב שובל מכיתה ח' מחטיבת הביניים אמי"ת אמר : "השיחה עם אייל גבאי היתה מאוד מעניינת ונתנה לנו לראות את התמונה מנקודת המבט של מקבלי ההחלטות".

גבאי הוסיף: "שמחתי מאוד על ההזדמנות אמית מודיעין לשוחח עם תלמידי שכבה ח' על השאלה איך מנהלים ממשלה. עם זאת, חששתי כיצד תתנהל שיחה כזו בעידן הזום. אני מנהל לא מעט דירקטוריונים בזום, וחייב לומר שזו חוויה לא קלה, אז תלמידי כיתה ח' נראו לי אתגר קשה פי כמה. להפתעתי ולשמחתי, השיחה קלחה, התלמידים ענו לשאלות והתאפשר לנו לעשות פינג-פונג על הנושאים שהעליתי, והכל תוך שמירה על תרבות שיחה. הם הפגינו ידע ואכפתיות מהתנהלות המדינה והותירו בי טעם של עוד. רק חבל שנגמר מהר מדי".

ליאור הלוי, מנהל אמי"ת בנים מודיעין: "ההתגייסות המרשימה של ההורים, והנכונות שלהם לשתף את התלמידים – ללא ספק מעשירה את עולמם ומשפיע על המשך דרכם בחיים".