אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אייסטוק

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה עתרה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להכריז על תאופיק נאסרה, אזרח ישראל, בר הסגרה להונגריה.

מטרת ההסגרה היא להעמיד את נאסרה לדין בהונגריה בעבירות רצח וגרימת סיכון לציבור.

על פי בקשת ההסגרה שהוגשה על ידי רשויות הונגריה, ב-21 באוקטובר 2018, בשעת בוקר מוקדמת, הוזעקו מכבי האש בעיר קאפושוואר שבדרום מערב הונגריה לדירה שבה פרצה שריפה. כשהגיעו למקום נאלצו הכבאים לפרוץ את הדלת שהייתה נעולה.

בתוך פעולות הכיבוי הם איתרו שתי גופות נשים כשעליהן סימני חבלה, ואילו את נאסרה מצאו במרפסת הדירה כשהוא ללא פגע. שתי הגופות זוהו ככריסטינה קובאץ', בת 21, שעמדה בקשר רומנטי עם נאסרה, ואמה, מוניקה קקאי, בת 48.

נאסרה נלקח לתחנת המשטרה ונחקר כעד לאירוע; לדבריו, הזעיק את מכבי האש אחרי שפרצה בדירה אש, ואחרי שניסה להציל לשווא את בת זוגו. כבר למחרת שב לישראל.

אולם, חקירת המשטרה, שבמסגרתה נגבו דוחות מומחי שריפה ומומחי רפואה משפטית, העלתה כי הדירה הוצתה במספר מוקדים שאין ביניהם קשר; סימני מאבק הצביעו על כך שהקורבנות הותקפו; נתיחת הגופות העידה כי השתיים מצאו את מותן בחנק שנגרם מהפעלת לחץ, וכי לעשן השריפה היה חלק קטן - אם בכלל - בגרימת המוות.

לאור זאת, מכוח האמנה האירופית בדבר הסגרה, שבה חברות שתי המדינות, פנו רשויות הונגריה לישראל בבקשה כי תסגיר לידיהן את המבוקש כדי שיועמד לדין בהונגריה.