אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

המחיר הממוצע של סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות, עמד בחודש ינואר 2021 על 942 ש"ח.

מדובר בירידה של כ-28 ש"ח בהשוואה לממוצע בחודש דצמבר 2018 (חודש השקת הסל), בו עמד הסל על 970 ש"ח.

המחיר הממוצע של סל המוצרים ברשתות הדיסקאונט הגדולות ירד משמעותית מחודש דצמבר 18' לחודש ינואר 21' – 6% שהם 53 ש"ח.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש ינואר היא "AM:PM" – עלות הסל הנבדק בחודש ינואר עומדת על 1,144 ש"ח.

הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש ינואר הינה "רמי לוי באינטרנט" – עלות הסל הנבדק בחודש ינואר עומדת על 835 ש"ח.

הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש ינואר עומד על 37% שהם 309 ש"ח. פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ברשתות ה"דיסקאונט" עומד על 8% שהם 70 ש"ח.

החודש לראשונה, בוצעה השוואת מחירים בין חנויות האונליין - מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, החנות שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר הינה "רמי לוי באינטרנט", עם עלות סל של 835 ש"ח, ואילו החנות שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר הינה "מגה אונליין", עם עלות סל של 921 ש"ח. פער מחירים של 10% שהם 86 ש"ח במחיר הסל.

הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.