הרב עמיחי אליהו מספר על היוזמה המיוחדת לפורים

הרב עמיחי אליהו, ראש איגוד רבני קהילות, מספר בראיון לערוץ 7 על היוזמה החדשה של האיגוד לקראת פורים המתקרב

"אנחנו יוצאים במבצע 'אף פעם לא לבד', מבצע שההקשר הרחב שלו נוגע לכל מה שעברנו בשנה האחרונה בהקשר הקורונה, לפורים וגם לנושא הבחירות", אומר הרב אליהו ומרחיב:

"הרעיון מאוד פשוט. בישראל חיים עשרות אלפי אנשים ללא קרובי משפחה ומי שידאג להם. כולנו זוכרים את הסיפור שבו מצאו אדם שנפטר בביתו רק אחרי כמה ימים. החלטנו יחד עם תנועת הנוער אריאל ומועצת בנימין והמכון לחקר השואה 'שם עולם' ועם החמ"ד, לצאת למבצע שבו נגיע עם משלוחי מנות לבתים".

"כל אחד ואחד מאיתנו שולחים משלוחי מנות. לכל משפחה יש בין עשרה לעשרים משלוחי מנות. קחו משלוח אחד או יותר, תורידו אותו ממקבץ המשלוחים והפעם תשלחו ליהודי בודד שישמח מאוד למשלוח הזה. יתכן ששנים לא קיבל משלוח מנות ואיש לא חושב עליו ואתם תשלחו לו. זה יכול להיעשות באופן פרטי וזה יכול להיעשות דרכנו עם אלפי מתנדבים שיסתובבו בארץ, יגיעו לבתים, ישירו וירקדו, יתנו את משלוח המנות ואפילו יקראו מגילה".

הרב אליהו מציין כי האיגוד מגייס בימים אלה מתנדבים אך בעיקר את המנות שיחולקו לבודדים. "דואגים לכל ניצול שואה, לכל קשיש, לכל אדם שנמצא לבד בביתו ואין לו דרך לחגוג את הפורים הזה בשמחה".

המבצע יתקיים בשני אפיקים, האחד הוא ביוזמה פרטית של כל אדם שמכיר אדם בודד וייצא אליו עם ילדיו ובהתאם להנחיות ולמגבלות הבריאותיות יקיים את המשימה. האפיק השני הוא "לעשות זאת דרך שיתוף הפעולה שלנו. להיכנס לאתר ולהזמין משלוח או כמה משלוחים. אפשר גם לשכנע חברים ולגרום למבצע הזה לצאת מארבע האמות שלנו. למשוך חברים למבצע הזה. יש עשרות אלפים של אנשים שישמחו למשלוח מנות הזה, שלא מקבלים ונמצאים בבידוד חברתי מוחלט ואתם יכולים בצורה פשוטה וטבעית לשמח אותם".

הרב אליהו מספר כי הוא חש מעודד מהפורים המתקרב שכן הוא פוגש רבים המבקשים להתנדב ולעשות טוב לזולת. "אנחנו עוברים תקופה מורכבת אבל אנחנו צומחים ממנה. משה רבנו שם מסכה כשרצה להסתיר את האור ואנחנו שמים מסכה בתקופה הזו כי אנחנו מלאים באור. פורים הוא זמן לגלות את האור".

לחצו כאן להזמנת משלוח מנות

לחצו כאן כדי להתנדב בקיראות מגילה וחלוקת מנות

לחצו כאן כדי ליצור קשר עם ה'פוריםבוט'