ארכיון
ארכיוןצילום: דוד כהן, פלאש 90

כוחות צה״ל החזירו שני רועי צאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני. במקביל יצא מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום במטוס מנהלים ישראלי לרוסיה כדי להחזיר את האזרחית הישראלית שמצויה בידי הסורים.

הישראלית נמצאת ברוסיה ביממה האחרונה וכבר נבדקה על ידי רופא ישראלי והובהר שמצבה טוב שחצתה את הגבול לסוריה נמצאת ברוסיה מאז אתמול. על פי דיווחים זרים מדובר בתושבת מודיעין עילית כבת 20.

רועי הצאן שהוחזרו לידי הסורים נעצרו על ידי כוחות צה״ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים ייזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל.

שחרור רועי הצאן היה התחליף שנמצא במו"מ אחרי שהאסיר הביטחוני דיאב קהמוז העדיף להישאר בכלא הישראלי מאשר להיות מגורש לסוריה.

בימים האחרונים התקיימו כמה שיחות של בכירי ישראלים עם מקביליהם ברוסיה. נתניהו שוחח עם פוטין, שר הביטחון גנץ שוחח עם מקבילו הרוסי סרגיי שויגו ושר החוץ אשכנזי שוחח עם מקבילו לברוב.

שלשום זומנו שרי הממשלה לישיבה דחופה שעל פרטיה הוטלה צנזורה. הזימון בוצע באופן טלפוני לכל לשכת שר ובאופן חריג הדיון לא התקיים באמצעות הזום אלא בווידיאו קונפרנס, הנחשב לאמצעי מאובטח יותר.

כל השרים הוחתמו על מסמך "שותף סוד" לפני השתתפותם בישיבה. על פרטי הישיבה הוטלה צנזורה - מי שביקש זאת היה שר הביטחון גנץ.