יונתן יוסף
יונתן יוסףצילום: חזקי ברוך

חברת מועצת ירושלים מטעם מרצ, לורה ורטון, תקפה במילים חריפות את יונתן יוסף, חבר מועצת העיר שהתגייס לאחרונה.

יוסף התגייס לתקופה קצרה במסגרת המותאמת לחרדים והדבר עורר את חמתה של ורטון: "הוא חודש יושב פה ואוכל, חי על חשבוננו, מנצל את הצבא, לוקח כספים מאיתנו והוא קורא לזה שהוא שרת בצבא".

לדבריה השירות שלו הוא שבוע של נצלנות "אפס מאופס" והוסיפה כי הוא גם גזען: "זה בא לי להקיא ממנו וזה שהוא מנצל את זה ומתפאר בשירות בצבא זה מכאיב לי כי יש ילדים שעושים קבע ועשו מעל ומעבר, כל אחד ששרת יודע מה זה".

בהמשך התייחסה גם לסבו של יוסף ואמרה, "זה אנשים שמפעילים לחץ, היה להם סבא שאנשים העריכו ועכשיו עושים לו בושות". כשהסבירה למישהו על מה כעסה אמרה, "על הנצלן הגזען הזה שעשה שבוע בצבא".

ורטון גם יצאה נגד החלטת ראש העיר לקרוא לכיכר בשכונת ראס אל עמוד 'כיכר מוסקוביץ'' על שמו של ד"ר ארווינג מוסקוביץ', הפילנטרופ שתרם רבות לגאולת קרקעות בשכונות מזרח ירושלים ולמטרות ציוניות רבות.

לורה ורטון מסרה בתגובה לערוץ 7: "יהונתן 'שירת' שבוע בצבא. מבחינתי זה לא שירות. לדעתי כולם צריכים לשרת את המדינה, שנתיים או שלוש הצורך. לשרת שבוע ולהתפאר זה מגוחך. יוסף אף הפיץ תמונה שלו במדים, מה שנראה לי אסור. אם הוא רוצה ללבוש מדים שישרת כמו שצריך".