הרמטכ"ל כוכבי בלשכת הגיוס
הרמטכ"ל כוכבי בלשכת הגיוסצילום: דובר צה"ל

דוגמניות לא יקבלו יותר מעמד מיוחד בצה"ל של אמן פעיל או אמן מצטיין, בדומה לספורטאים, מוזיקאים או רקדנים - ויתגייסו כמו כל המועמדים לשירות ביטחון.

הכתבת הצבאית של ''כאן'', כרמלה מנשה, חשפה כי הצבא הגדיר מעמד מצטיין חדש - "כוכב רשת". מי שיחשב כוכב רשת לפי הפקודה החדשה הוא כל מי שיש לו יותבהצר מחצי מיליון עוקבים ברשתות החברתיות - בכך הוסיף צה"ל את המשפיענים והמשפיעניות הצעירים מהאינסטגרם והטיק-טוק לרשימת התפקידים הצבאיים המוכרים.

בתקופה האחרונה צה"ל ערך לא מעט שינויים באופן גיוסם של כוכבי צעירים, שכבר בשנים שלפני הגיוס הפכו להיות נערצים על אלפים. אחד מהדוגמאות הבולטות לכך הוא גיוסה של הזמרת נועה קירל, לה הותר לנהל את הקריירה האישית שלה לצד הופעות במסגרת צבאית.

"ברוח התקופה והשינויים שחלו בתחום בשנים האחרונות הוחלט בצה״ל לחדד ולהתאים את הפקודה העוסקת בגיוס אמנים פעילים ואמנים מצטיינים", מסרו מצה"ל בתגובה לשאלת כאן חדשות. "במסגרת עדכון הפקודה הוחלט להוציא את תחום הדוגמנות מפקודת האומן הפעיל, בעיקר בשל הקושי לאמוד ולסווג את העיסוק של אוכלוסייה זו על פי הקריטריונים של צה״ל.

"לצד זאת, הוחלט לאפשר למלש״בים שמוגדרים 'משפיעני רשת' להגיש מועמדות למעמד אומן פעיל. נציין כי כל בקשה למעמד אומן פעיל נבחנת בוועדה סדורה על פי קריטריונים שנקבעו. בנוסף, למפקד מיטב (הבקו"ם) ישנה סמכות להחריג חיילים מקריטריונים אלו".