ארכיון
ארכיוןצילום: הלל מאיר/TPS

בעוד לנו נותרו קצת פחות משבועיים של קמפיינים, ראיונות, האשמות והכפשות הדדיות לקראת יום הבחירות, ברחבי העולם הקלפיות נפתחות והחל מהיום יוכלו ישראלים להצביע? יסכה גודמן שליחת בני עקיבא באוסטרליה, מספרת על הלבטים מהם היא נפרדה היום, כמעט ראשונים בעולם.

גודמן מציינת כי הראשונים באמת להצביע היו החברים בניו-זילנד, אך אחריהם הגיע תורם של החיים באוסטרליה ואכן שעות אחדות לפני ששוחחנו עימה הצביעה.

ומסתבר שגם אם מערכת הבחירות פחות אינטנסיבית לישראלים שנשלחו למשימות מעבר לים, הרי שהמערכת הזו בהחלט קיימת גם עבורים. "מה שאנחנו נחשפים אליו בפייסבוק וברשתות זה אך ורק בחירות. שם הראש והלב נמצאים. אנחנו כאן אבל מאוד מרגישים מה קורה, כל סקר מעניין אותנו", היא אומרת.

על הקמפיינים השונים של המפלגות מול המתגוררים בחו"ל היא אומרת כי אמנם אין מיקוד ישיר של המועמדים והמפלגות בפנייה אליהם, אך כנציגה של תנועת נוער היא נפגשת עם נציגי תנועות אחרות והשעות השונות עולות לפולמוסים ודיונים משותפים על המתרחש בישראל.

בהקשר זה היא מספרת על סמינר מיוחד שקיימו בבירה קנבארה ובו השתתפו נציגי תנועות השומר הצעיר, הצופים, הבונים ובני עקיבא. הסמינר התנהל פנים אל פנים וללא מסכות שכן אוסטרליה נקיה היום מקורונה, ולמעט בשגרירות הישראלית, שם חל החוק השיראלי, אין חובת חבישת מסיכות.

במהלך הסמינר עסקו המשתתפים בייצוג תפיסות העולם השונות, גם אם פחות ירדו לרזולוציות של מפלגה כזו או אחרת. שיח שכזה, מדגישה גודמן, נעשה באופן חברי כפי שניתן לשער כשמדובר במפגש של מי שנמצאים רחוק מהבית במדינה זרה ודוברים את אותה שפה. המרחק מישראל מטשטש לעיתים את המחלוקות ומותיר את השיח בין הפלגים השונים ידידותי וקרוב הרבה יותר.

על הקהילה היהודית והתעניינותה במתרחש בישראל מספרת גודמן: "הקהילה היהודית באוסטרליה היא אחת הציוניות ביותר על הגלובוס, מאוד קשורה בישראל ותומכת בישראל". ברוח זו מקיימת הקהילה היהודית כנסים מיוחדים לפני ואחרי יום הבחירות בישראל ובהם מתקיימים דיונים ערים על עתידה של ישראל. כך היה בימי הבחירות הקודמים בפרט ובאופן כללי עולה ההתעניינות בעתיד ישראל גם בשגרה היהודית-אוסטרלית.

מעבר לכך שההצבעה כבר מאחוריהם יש ליושבים באוסטרליה ובמדינות אחרות יתרון נוסף, הטלפונים שלהם אינם יעד אינסופי לסקרים ופילוחי עמדות של מפלגות, מכוני מחקר, כלי תקשורת וסוקרים. "מהבחינה הזו יש לנו ברוך ה' דממה דקה, שקט לחשוב ולהגדיר לעצמנו מה אנחנו באמת חושבים".