קורונה. אילוסטרציה
קורונה. אילוסטרציהצילום: iStock

המרכז האמריקאי לבקרת מחלות פירסם נתונים סטטיסטיים חדשים מהם עולה כי תוחלת החיים הממוצעת בקרב אמריקאים ירדה בשנה שלמה מאז תחילת המגיפה בשנה שעברה, ועומדת כיום על 77.8 שנים לעומת 78.8 שנים עד תחילת שנת 2020.

על פי הנתונים, שמתייחסים לתקופה שבין ינואר עד יוני 2020, תוחלת החיים בקרב גברים אמריקאים עומדת כיום על 75.1 שנים, ירידה של 1.2 שנים מאז שנת 2019, בעוד אצל נשים עומדת תוחלת החיים הנוכחית על 80.5 שנים, ירידה של 0.9 שנים לעומת שנת 2019.

מי שסובלים בעיקר מירידה בתוחלת החיים הם גברים שחורים, אצלם נרשמה ירידה של שלוש שנים בתוחלת החיים בחצי השנה הראשונה של שנת 2020. גם גברים היספניים סבלו מירידה משמעותית של 2.4 שנים בתוחלת החיים בתקופה הזו, בעוד בקרב נשים היספניות נרשמה ירידה של 1.1 שנים.

מנהל מחלקת הסטטיסטיקה של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות, ד"ר רוברט אנדרסון, אמר לסוכנות הידיעות AP כי מדובר ב"ירידה עצומה. צריכים לחזור למלחמת העולם השנייה בשנות ה-40 של המאה הקודמת, על מנת למצוא ירידה כזו".

על פי מומחי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות, הסיבה העיקרית לירידה המשמעותית בתוחלת החיים של חברי קהילות אתניות היא העובדה כי הם נושאים במרבית המשרות בשכר נמוך וחיים בתנאי מחיה צפופים במיוחד.

מגיפת הקורונה היתה הגורם העיקרי לירידה בתוחלת החיים, והיוותה שני-שלישים ממקרי המוות העודפים בארה"ב בשנת 2020.