קיד. הזר העשירי של הפועל העונה
קיד. הזר העשירי של הפועל העונהצילום: האתר הרשמי של הפועל ירושלים

עד לא מזמן, טענו אוהדי הפועל ירושלים כי היריבה המרה מכבי ת"א מצליחה בגלל כמות השחקנים הזרים שלה וכי מדובר בפגיעה בשחקן הישראלי. בשנים האחרונות גם בהפועל ירושלים החלו להתבסס על כמות שחקנים זרים והערב (חמישי) הגדילו לעשות כשהחתימו את הזר העשירי שלהם העונה בדמותו של הפורוורד האמריקני סטנטון קיד.

קיד בן ה-29 אוטוטו יחליף את ג'אמיל ווילסון המאכזב שסיים את דרכו בקבוצה אחרי חודשיים בלבד, כאשר זה מגיע מאורמנספור, המדורגת במקום האחרון בליגה הטורקית. במדי הטורקים, העמיד קיד ממוצעים של 13.1 נקודות ו-5.4 ריבאונדים למשחק.

את הקריירה המקצוענית שלו החל קיד מחוץ לארה"ב כשחתם בלימבורג הבלגית. משם עבר לטיבינגן הגרמנית ובקיץ 2017 הצטרף לדארושפאקה, עימה זכה באליפות היורוקאפ תחת דייויד בלאט. בקיץ 2019 חתם קיד ביוטה ג'אז, בה הופיע שלוש פעמים בטרם עבר למלבורן יונייטד האוסטרלית, מבלי להותיר חותם בליגת הכדורסל הטובה בעולם.

"שמח להצטרף לקבוצה כמו הפועל", אמר קיד לאחר החתימה הערב, "שמעתי המון על הקבוצה ואני כבר מחכה להצטרף. שמעתי על האוהדים של הקבוצה והאווירה בארנה, ואני מקווה שעוד העונה ייצא לי לשחק מולם. אני בא להוסיף קשיחות ולעזור לקבוצה להמשיך לרוץ קדימה"

מאמן הקבוצה, דאיניוס אדומייטיס ברך על ההחתמה כשאמר: "סטנטון הוא שחקן מנוסה ששיחק ברמות הגבוהות ביותר. הוא יכול לשחק בשתי עמדות הפורוורד והוא יוסיף לנו איכות ואגרסיביות בשני צידי המגרש. אני משוכנע שיחד עם השחקנים בקבוצה נחזיר לעצמנו את הביטחון ונציג את הכדורסל שהקבוצה הזו יכולה לשחק - זה מגיע לאוהדים. הפועל זה מועדון מכובד וגדול ואנחנו כולנו עובדים קשה לחזור ולתת לאוהדים שלנו להתגאות בנו".