נתניהו: התו הירוק פותח בהדרגה את המדינהלע"ם

אולמות התרבות, חדרי הכושר והמלונות ייפתחו הבוקר (ראשון) במתווה התו הירוק. הכניסה אליהם תתאפשר למחלימים ולמחוסנים בלבד בהצגת תעודת מתחסן.

קניונים, שווקים וחנויות רחוב יפתחו לכלל האוכלוסייה לפי התו הסגול - ללא הגבלות על לא-מחוסנים, אך עם הגבלת כמות האנשים.

תלמידי כיתות ה'-ו' וכן כיתות י"א-י"ב בערים ירוקות וצהובות חוזרים החל מהבוקר למסגרות. אולם יש מי שעדיין נשארו מאחור - תלמידי כיתות ז' עד י', שימשיכו ללמוד בבית מרחוק.

מספר האנשים בבתי הכנסת לא יעלה על 50% מהתפוסה המרבית של המקום, בהתאם למספר המושבים הקבועים, ואם אין מושבים קבועים – לא יעלה על יחס של אדם אחד לכל 7 מטרים רבועים, והכול, ולא יותר מ-300 אנשים. כמו כן יתלה בכניסה אישור התו הירוק מהרשות המקומית. חל איסור על הגשת מזון וחובה לשמור מרחק של 2 מ"ר ולפחות כיסא בין אדם לאדם שאינם גרים יחד.

עשרות מכוני כושר הודיעו כי לא יפתחו את שעריהם. על פי נתוני ארגון בעלי הספורט והכושר, רק בין 25 ל-30 אחוז מהלקוחות מחזיקים בתו ירוק – כך שלטענתם הפתיחה אינה כלכלית.

המלונות יוכלו להיפתח מחדש עבור מחלימים ומחוסנים ללא חדרי האוכל, והתנאי לכניסת מבקרים מתחת לגיל 16 הוא בדיקה שלילית שבוצעה ב-48 השעות שקדמו לכניסתו. בתי המלון בים המלח יפעלו עם חדרי אוכל ובריכות שחיה.

בריכת שחייה או מקווה טהרה לגברים: אדם לכל 7 מ"ר ובתוך המים -1 ל -6 מ"ר. כמו כן תחול חובת חיטוי ושמירה על היגיינה, מפעילי מזנון בשטח הבריכה לא יציבו שולחנות אכילה בשטח המזנון, וכן לא יופעלו ג'קוזי או סאונה.

אדם שישהה במקום שפועל על פי התו, מבלי שהחלים מקורונה או התחסן, ייקנס ב-1,000 שקלים.

משרד הבריאות מסר כי במהלך תקופת ההרצה להנפקת התו הירוק, שתתרחש בשבועיים הקרובים, ניתן יהיה להשתמש בתעודות המתחסן הקיימות. עשרות אלפי אנשים כבר קיבלו תו ירוק, בנוסף לתעודות המתחסן והמחלים אשר ברשותם, ומשרד הבריאות הבהיר כי בשל העומסים הכבדים על שירות הנפקת התו הירוק יתכנו עיכובים.