בני עקיבא ערד
בני עקיבא ערדצילום: יח"צ

הקורונה שפרצה לחיינו בדיוק לפני שנה תפסה את גרעין בני עקיבא בערד בשיאה של תקופה מלאה באירועים קהילתיים ומעגלי עשייה רחבים.

הגרעין שהוקם ע"י 3 משפחות צעירות 4 שנים קודם לכן כבר צמח לכ60 משפחות, בני ערד שחזרו וגם משפחות חדשות שהתאהבו בקהילה ובעיר.

הקהילה וכפר הסטודנטים שלצידה כבר הפעילה פרוייקטים רבים לטובת תושבי ערד בכל תחומי העשייה, בית מדרש קהילתי לסטודנטים ואנשים עובדים, חינוך, מנהיגות נוער, קליטת עלייה, ליווי מתגיירים, עזרה לקשישים ונזקקים, מערך ביגוד וריהוט יד שנייה ושותפות באין ספור יוזמות, פורומים וארגוני התנדבות נוספים בעיר.

לפרטים נוספים ולהצטרפות לגרעין בני עקיבא בערד לחצו כאן

"ביום שהתחיל הסגר הראשון הכל נעצר בבת אחת", מספר דובי חלקיה, מנהל הגרעין "לקח לנו יום יומיים להפנים שהכל השתנה ואת היכולות הקהילתיות המצוינות שלנו נצטרך להוציא לפועל בתבניות חדשות לגמרי.

תוך פחות מ-48 שעות הקמנו חפ"ק מתנדבים עירוני שביחד עם יחידת ההתנדבות בעירייה היה אחראי לחלוקת מזון יום יומית למאות משפחות, חילקנו למעלה מ17 טון מזון עד סוף הסגר הראשון.. במקביל הוקמו מערך טלפונים לבדיקת מצבם של אנשים בודדים וסיוע לחולים ומשפחות בבידוד.

הקמנו במהירות שיא גמ"ח להלוואות ומתן בסתר לתת מענה לבעלי עסקים קטנים ומשפחות רבות בעיקר מתחום התיירות שמצאו את עצמם ממש על הקרשים. גם בתוך הקהילה נערכנו מחדש, העברנו את הפעילות למתכונת זום או בקבוצות קטנות כשהתאפשר ובעיקר הגדלנו את תחושת הערבות ההדדית בין חברי הקהילה, השכנים ומעגלי המשפחות שבקשר עם הקהילה".

"היכולת המיוחדת של קהילות במרחב העירוני להגיב כ"כ טוב במצבי חירום, לעיתים יותר טוב מהרשויות עצמם, נובעת גם מהיכולות הטכניות של קבוצה מאורגנת אבל בעיקר מהאופי הברור של בני הקהילה להיות ראשונים לכל משימה", מסביר עמוס אליצור, רכז הקהילות של תנועת הבוגרים בבנ"ע.

ימי הקורונה לא רק חשפו את החוסן הקהילתי של גרעין בני עקיבא אלא גם האיצו תהליכי עומק חשובים מאוד בחיבור אמיתי בין המשפחות הצעירות של הגרעין והמשפחות הוותיקות בבתי הכנסת שקיבלו אותם באהבה. אחרי שנים של עזיבת צעירים מאסיבית מסתמן השינוי בגדול ובתי הכנסת שבים ומתמלאים בצעירים ובילדים וגם תושבים ותיקים ששבים לפקוד אותם. בימים אלו נערכים בגרעין בני עקיבא יחד עם קהילות בתי הכנסת שלהם לקמפיין גיוס המונים לצורך הרחבה משמעותית של מבני בתי הכנסת.

התקווה לסיום קרוב של הקורונה הביאה איתה גם תנופת קליטת משפחות חדשות לגרעין. "אחרי שנה של סגרים ותחושת צמצום בכל המובנים אנשים מחפשים לצאת אל מרחבים חדשים. ערד מציעה למשפחות עיר יפיפייה עם מרחבים ונוף, קהילה חמה ומשמעותית, מעגלי עשייה רחבים, חינוך מעולה וגם המון הזדמנויות חדשות. התשתיות החדשות שקירבו את ערד למרכז בצורה משמעותית יחד עם מחירי דיור ומחייה נמוכים בהרבה מהמרכז, הופכים את ערד להזדמנות של ממש. אנחנו מזמינים את כולם לבוא, להסתובב ולהתאהב", מזמין דובי בחיוך.

לפרטים נוספים ולהצטרפות לגרעין בני עקיבא בערד לחצו כאן

גם בתקופת הקורונה
גם בתקופת הקורונהצילום: יח"צ