רוני רימון: הסרטון יכול להרחיק מצביעים מסמוטריץ'

היועץ האסטרטגי רוני רימון אומר כי הסרטון שפרסמה מפלגת עוצמה יהודית אינו ראוי כלל, ומייעץ למפלגת ימינה להשתמש בו כקמפיין דגל.

ניצן קידר - ערוץ 7 , ט' באדר תשפ"א

רוני רימון: הסרטון יכול להרחיק מצביעים מסמוטריץ'-ערוץ 7
רוני רימון
צילום: חזקי ברוך

רוני רימון, יועץ אסטרטגי ושותף במשרד רימון-כהן אומר שסרטון הקמפיין של מפלגת 'עוצמה יהודית' שפורסם אתמול מהווה חציית גבול מיותרת.

"זה סרטון שהוא לחלוטין מחוץ לגבול, למרות שאיתמר בן גביר יאמר שמי שהכניס את הדברים לשיח היה ח"כ יאיר גולן בתפקידו כסגן הרמטכ"ל והוא רמז לכך בעבר, אבל עדיין לשים שם תמונה של אדולף היטלר זה ממש מחוץ לגבולות", אומר רימון בראיון לערוץ 7.

"יתירה מזאת, כשאתה עושה מהלך, יש לחשוב מה יהיו התועלות ומה יהיו הנזקים כתוצאה מכך. אני לא רואה תועלות, כי האנשים שיכולים להזדהות עם מהלך כזה בלאו הכי מצביעים לאיתמר בן גביר ולפי דעתי זה יכול להרחיק מצביעים ממפלגתו של סמוטריץ'".

לדעתו מפלגת הציונות הדתית יכולה לאבד קולות כתוצאה מהסרטון. "ימינה, שצירפה אליה את חגית משה ונאבקת על קולות הציונות הדתית, יכולה לעשות כאן סיבוב ולהראות לאן הלכה הציונות הדתית של סמוטריץ' לעומת זאת של חגית משה שנמצאת עכשיו אצל נפתלי בנט. זה מהלך שאם יעשו אותו מספיק טוב וחזק הוא בהחלט יכול להחזיר חלק ממצביעי הציונות הדתית לימינה. אם אני הייתי שם, הייתי מציע לימינה לעשות מזה קמפיין דגל. זו הזדמנות פז שנקרתה בדרכם".

רימון גורס שמפלגת עוצמה יהודית לא צריכה לדבוק בקו של קמפיינים מסוג זה. "זו טעות. לא כל דבר שאתה יכול להכניס אותו לתקשורת יביא לך תועלת. יש דברים בעיני שהם חוצי גבולות וגם אם הם מביאים תועלת אסור לעשות אותם. נניח שמועמד היה חושב שתמונה של בחורה מעורטלת תביא לו קולות, האם הוא היה עושה את זה? אז על אחת כמה וכמה להכניס את תמונתו של היטלר. יש דברים שהם כל כך פוגעים ברגשות הרוב המכריע של תושבי המדינה וזה דבר שלא עושים, נקודה".

הוא מבהיר שהתנצלותו של בצלאל סמוטריץ' על הסרטן היתה צעד חיובי. "כשמישהו עושה טעות או עשה טעות לפני עשר שנים, ראשי המפלגות ממהרים להתנער מהטעות הזו, כמו שעשתה מרב מיכאלי כלפי מספר 7 ברשימת העבודה. בצלאל סמוטריץ' זיהה בשנייה אחת את הנזקים העתידיים שייגרמו לו ולכן מיהר להתנער מזה. מדובר במהלך נכון וראוי מבחינתו".

לדברי רימון, הגבולות של קמפיין בחירות הם קשים מאוד להגדרה. "זה מסוג הדברים שאתה יודע אותם רק בדיעבד. מי שמוציא משהו יכול להעריך מראש אם הדברים שלו מתכוונים לעבור את הגבול או לא. את התשובה האמיתית אנחנו יודעים רק כשאדם עובר את הגבול. מאוד קשה להציב כללים מסויימים וספציפיים אלא עניין של תחושות. לא כל דבר שמעצבן הרבה מאוד אנשים הוא בהכרח מחוץ לגבול. אבל יש דברים שמקובל אצלנו שהם חציית גבול. לעתים הנורמות גם משתנות".

עוד הוא מציין כי במציאות של היום דרוש קמפיין שלילי כדי לנצח. "רוב ההצלחות מושגות על ידי קמפיין נגטיבי שהוא חלק בלתי נפרד מהיכולת להצליח, לצד קמפיין פוזיטיבי. אבל גם הנגטיב צריך להיות ברמה ומשהו שמצד אחד יעורר שיח אבל מצד שני שלא יחצה את הגבולות הוירטואליים שאנחנו שמים בעצמנו, כל אחד על פי הטעם שלו".