חגית משה באולפן ערוץ 7: נפלנו במלכודת, רצו לחסל אותנו

יו"ר הבית היהודי וסגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה מסבירה בראיון באולפן ערוץ 7 מה לא עבד מבחינתה בדרך לאיחוד הציונות הדתית הפוליטית.

"היה חשוב לי לחבר את הבית היהודי והאיחוד הלאומי למפלגה אחת חדשה ולא לרסיסי מפלגות. על הדרך הזו הלכתי ונאבקתי עד הרגע האחרון כשלצערי בצלאל חתם הסכמים עם איתמר בן גביר ולא הצלחנו לעשות את זה. לאורך כל הדרך, זה שלא פניתי ימינה והלכתי אליהם בשלב מוקדם, היה בגלל שהרמתי את הדגל של האחדות בציונות הדתית", אומרת משה.

"לצערי בצלאל לא רצה כבר בהתחלה את האיחוד הזה. הוא המליך את עצמו כראש הציונות הדתית. הוא בחר בסופו של דבר לחבור לאיתמר בן גביר ולעשות איתו הסכם ולא עם הבית היהודי. בדקה ה-90 הוא הציע מקומות 2 ו-8 לנו ובתנאי שאני אזדהה כחברת האיחוד הלאומי. בצלאל סמוטריץ' רצה לחסל את הבית היהודי ושיישאר רק איחוד לאומי. כמי שיש לו אחריות לציונות הדתית, את המבחן הזה הוא לא עבר" היא מוסיפה.

לטענות לפיהן הרחיקה את השר לשעבר זבולון אורלב מהמשא ומתן הגיבה משה, "זבולון אורלב הוא אדם יקר שאני מאוד מעריכה אותו. אני פניתי אליו וביקשתי ממנו שייצג אותי במשא ומתן עם בצלאל סמוטריץ'. הוא לא פוטר, אלא ביקש ללוות את המשא ומתן כקו שני. הכניסה של הרב סדן היתה בהסכמתו ובליווי שלו. הרב אלי חשב שהוא יוכל לגשר על הפערים בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי מכיוון שהוא מכיר חלק מהאנשים של בצלאל וביקש להיות זה שמחבר. לצערי נפלנו במלכודת של בצלאל שרצה לחסל את המפלגה".

לדבריה, "יש שבר גדול. אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש מאוד גדול והשאלה היא איזה ציונות דתית נקבל ביום שאחרי הבחירות. כזו שהיא מאוד צרה וקטנה, או שהיא דומה למפלגה שאני גדלתי בה ועל הערכים שלה. המפלגה של בצלאל לא מייצרת את הציונות הדתית הרחבה. הבית של הציבור הוא המפד"ל של פעם, זו המפלגה שיש לה סולם ערכים מאוד ברורים".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר בתגובה: "צר לנו מאד על המתקפות החוזרות ונשנות של חגית. עשינו כל שלאל ידינו להביא אחדות כמה שיותר רחבה יחד עם הבית היהודי. לצערנו חגית בחרה בדרך אחרת. אנחנו מכבדים את חגית ובעיקר את מצביעי הבית היהודי ונעשה הכל כדי לייצג נאמנה את המגוון הנהדר של הציונות הדתית".