שלוש שנים לשביתת הרעב: החלה סלילת כביש עוקף חווארה

עלותו של הכביש מוערכת בכ-260 מיליון ש''ח, והוא צפוי לשפר את ביטחון ובטיחות המתיישבים בלב השומרון. יוסי דגן: "זהו רגע היסטורי מכונן לשומרון ולהתיישבות כולה"

עדו בן פורת - ערוץ 7 , ט' באדר תשפ"א | עודכן: 19:57

שלוש שנים לשביתת הרעב: החלה סלילת כביש עוקף חווארה-ערוץ 7
חוגגים את תחילת הסלילה של כביש עוקף חווארה
צילום: רועי חדי

סלילה כביש ''עוקף חווארה'' בשומרון יצאה לדרך היום (ראשון), שלוש שנים לאחר שביתת הרעב והסכם הכבישים העוקפים ביו"ש אותו הוביל ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ביחד עם ראשי הרשויות דאז אבי נעים ומלאכי לוינגר והמשפחות השכולות.

מדובר באחד הפרויקטים היקרים והאסטרטגיים ביו"ש ועלותו מוערכת בכ-260 מיליון ש"ח. הכביש נועד לחבר בין מרכז הארץ ליישובי גב ההר: יצהר, איתמר, אלון מורה והר ברכה, ויעניק נסיעה בטוחה לתושבים ולנוסעים לאזורים אלו.

כזכור, לפני כשלוש שנים הוקם אוהל המחאה של ראשי מועצות ומשפחות שכולות בדרישה מראש הממשלה נתניהו לאשר תקציבים לסלילת כבישים עוקפים ואמצעי ביטחון בישובים ובכבישים ביו"ש.
מאז שנחתם הסכם מול ראש הממשלה, שהביא לסיום שביתת הרעב ולתקציב בסך 800 מיליון ש"ח לכבישים עוקף חווארה, עוקף אל ערוב, שיקוע קלנדיה, עוקף לובן והכפלת כביש 446, ראש המועצה דגן פעל מול שרי התחבורה ישראל כץ, בצלאל סמוטריץ' ומירי רגב למימוש סלילת כביש עוקף חווארה, וכעת החלה סלילת הכביש.

סלילת הכביש צפויה להימשך כשנתיים. אורך הכביש הוא כ-7.3 ק"מ הסלילה החלה ק"מ דרומית מצומת יצהר. הקבלן הנבחר - ''תורעב אחזקות בע"מ'' עומד בראש אחת מחברות הבנייה הגדולות בארץ.

במעמד חנוכת סלילת הכביש השתתפו יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, יוני הישראלי ויעקב וינברגר מראשי "הליכוד שלי - קבוצת ההתיישבות בליכוד", מתניה שפירא סמנכ''ל מועצת ישע, רפי אביטל מנהל מחלקת תחבורה במועצת שומרון וגד דיעי רמ"ט ראש המועצה.

דגן הודה לשרת התחבורה מירי רגב, למשפחות השכולות ששבתו רעב ובראשן להדס מזרחי אלמנתו של ברוך מזרחי, לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר ישראל כץ, לח"כ בצלאל סמוטריץ, לח''כ נפתלי בנט, לרב אלי בן דהן, למנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, לקמ"ט תחבורה ישראל אפריאט, לרכז התחבורה במועצה רפי אביטל.

דגן הודה כאמור לשרה מירי רגב שלדבריו "בנחישות ובמקצועיות פועלת למען כלל מדינת ישראל, והפריפריה ובתוכם יהודה ושומרון, הפכה את הנושא לפרוייקט דגל שלה, ובלי הדחיפה והמחוייבות שלה לא ניתן היה להתקדם".

"זהו רגע היסטורי מכונן לשומרון ולהתיישבות כולה. בתוך כשנתיים יהפכו יישובי גב ההר לנגישים למרכז הארץ. הכביש צפוי להפוך את הנסיעה באיזור לבטוחה יותר הן לערבים והן ליהודים, ההערכות הן שסלילת הכביש תביא לפריחה באיזור ולעלייה משמעותית בביקושים", סיפר ראש מועצת שומרון.

המשפחות השכולות וראשי המועצות בסיום שביתת הרעב לפני כשלוש שנים