דודי רובינשטיין
דודי רובינשטייןצילום: משה ביטון

העיתונאי אורי משגב טען בכתבה שפורסמה הבוקר (ראשון) בעיתון הארץ כי מערך "טיסות החילוץ" שאישרה הממשלה בכפוף לאישור ועדת חריגים, הוא חגיגת ישראבלוף של קומבינות, קשרים ופטורים מבידוד.

כמו כן טוען משגב כי מעדויות רבות עולה תמונה ברורה של אפליה קשה לטובת האוכלוסייה החרדית בטיסות החוזרות לישראל, הן בשיעורם על הטיסות והן באופן הטיפול בנוסעים עם הירידה מכבש המטוס.

ראשי קבוצת חו"ל מהודר הגיבו לטענות וכינו אותן "שקריות ומסיתות". לדבריהם, "טיסות החילוץ מניו יורק ומפרנקפורט פתוחות לכולם לרכישה באופן שקוף ושוויוני. מערכת הכירטוס לא יודעת איזה כובע יש לרוכש או מה אורך החצאית של הרוכשת.

במגזר החרדי רוב הרכישות נעשות דרך סוכני נסיעות 'שמתאבדים' עבור לקוחותיהם 6/24 , עד שהם מוודאים שהם עברו את כל השלבים המייגעים ועלו לטיסה".

דודי רובינשטיין מנהל משותף בחו"ל מהודר מזכיר שאין לחרדים שום נציג בוועדת חריגים ובקשותיהם מתקבלות או נדחות בדיוק כמו כולם.

"גם אם הם יכתבו שהם מתאבקי ג'ודו, או ניצבים בתוכנית ריאליטי - זה לא יעזור להם. משרד הבריאות קבע את הקריטריונים למלוניות. מחלימים ומחוסנים פטורים ממלונית, כל השאר הולכים למלונית" .

שמחי ויינברג מנהל משותף בחו"ל מהודר אומר כי "חרדי או דתי, או כל שומר מצוות שאינו מוגדר מחלים או מחוסן הולך עם השטריימל למלונית. כמה חבל שהסתה נמוכה לא עולה כסף".