בני גנץ בנתב"ג
בני גנץ בנתב"גצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ ביקר בנתב"ג כדי להתרשם ממבצע "מתחסנים בביטחון" במסגרתו מגיעים לישראל שליחי מערכת הביטחון ומשרד החוץ כדי להתחסן נגד קורונה.

לצורך קיום המבצע, חכר מנהל הרכש במשרד הביטחון ארבע טיסות אזרחיות שהביאו את השליחים ובני משפחותיהם בקפסולות, נפתח מתחם חיסונים של מד"א, וכלל השליחים מחוסנים וחוזרים למדינות המוצא באותו היום.

בשבוע שעבר הגיעה הטיסה הראשונה וחוסנו 170 שליחים (103 ממשרד החוץ ו-67 ממערכת הביטחון), והיום הגיעו כ-180 שליחים בטיסה השנייה.

בסיום הביקור אמר גנץ: "השליחים שלנו ברחבי העולם הם החזית של מדינת ישראל. אני מאוד שמח על המאמץ החשוב והגדול הזה להביא את כולם ארצה. כל אחד בתורו ייסע לנקודה כלשהי ומשם לישראל, מבצע מדהים של משרד הביטחון בשיתוף משרד הבריאות ומשרד החוץ, שארגן את כל הדבר הזה. בסופו של דבר כל השליחים שלנו מגיעים ומתחסנים, כך נכון שיקרה.

"יש לנו עדיין שלושה נושאים שצריכים להתמודד איתם: הראשון והחשוב מכולם הוא נושא החינוך- אנחנו חייבים לפתוח את החינוך גם לכיתות ז'-י', בטח בערים הירוקות והצהובות ואנחנו נפעל שכך יקרה. השני זה לפתוח מחדש את נתב"ג בכפוף לבדיקות עומק שנצטרך לעשות כאן, שדה התעופה צריך לחזור ולפעול, ישראל היא מדינת אי והיא חייבת לפתוח אותו, נעשה את זה בנקודת הזמן הראשונה האפשרית בצורה אחראית.

''הדבר השלישי הוא כמובן החג שלפנינו, פורים, חייבים להקפיד למנוע התקהלויות, נצטרך לעשות עוד הידוקים בשביל להבטיח את הבריאות של כולנו", הוסיף השר גנץ.