אילוסטרציה
אילוסטרציהBasel Awidat/Flash 90

הצעירה הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה והושבה הביתה בסוף השבוע האחרון נחקרה בשירות הביטחון הכללי והועבר למשטרה שצפויה לשלוח אותה למעצר בית.

הבחורה, בשנות ה-20 לחייה, נוקתה מהחשד ששיתפה פעולה עם גורמים עוינים במהלך המעבר שלה לסוריה. במשטרה יחליטו האם להגיש נגדה כתב אישום.

על פי הדיווח בחדשות 12, הצעירה לא דיברה במונחים של חרטה או התנצלות על מעשיה. היא אמרה: "חיפשתי הרפתקה, לא תכננתי לפגוש מישהו ספציפי. סוריה מבחינתי הייתה עוד יעד לטיול".

עיתונאי לבנוני בשם עלי שוואב מרשת אל מנאר, המקורבת לארגון חיזבאללה, טען מוקדם יותר היום כי הצעירה התקרבה גם לגבול לבנון בתקופה של מתיחות מול ישראל.

"האם אתם זוכרים את הצעירה שעברה סמוך לגדר בזמן המתיחות עם הצבא הישראלי? היא זו שחצתה עכשיו את הגבול לסוריה", כתב העיתונאי בטוויטר, וצירף תמונות שבה נראית הצעירה נוהגת בג'יפ בחודש אוקטובר האחרון סמוך לגבול.

מחשבון הפייסבוק של הבחורה עולה כי היא מאוד אוהבת לטייל. היא מגדירה את עצמה כנוודת נצחית, ואף ניסתה בעבר לעבור את הגבול לעזה ולירדן אך הניסיונות שלה כשלו.

באחד הפוסטים היא כתבה: "אף אחד לא יגביל לי את התנועה או יחסום לי את האוויר לנשימה, גם אם אני אמות מחר או בעוד שנייה, עד לרגע האחרון אני אהיה חופשית".