חיים פוגל, אביו של הרב אהוד (אודי) פוגל שנרצח יחד עם אשתו רותי ושלושת ילדיהם בפיגוע רצחני לפני עשר שנים ביישוב איתמר, שיגר מכתב לשר הביטחון בני גנץ בבקשה למנוע את סלילת הכביש מהכפר עוורתא שיעבור בסמוך ליישוב איתמר ויאיים על ביטחון התושבים.

פוגל כתב לגנץ שהיה רמטכ''ל בעת טבח בני משפחת פוגל: ''הבטחת לנו באותו ערב נורא שתדאג להגן על תושבי איתמר. שוב אתה אמון על ביטחונם של תושבי איתמר הפעם כשר הביטחון. אתה עצמך קבעת אז בתחקיר שנעשה ע''י צה"ל כי 'כוחות הבטחון כשלו בפעולות שנקטו אל מול האיומים שהיו בשטח', אל תתן לזה לקרות שוב במשמרת שלך".

האב השכול מבקש משר הביטחון: "עצור את סלילת הכבישים מעוורתא לאיתמר. עצור את הפיגוע הבא. שלא יהיו עוד משפחות שיקרה להן הנורא מכל".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שנאבק בימים אלו נגד סלילת הכביש אומר כי הוא והמועצה עומדים בתוקף על כך שסלילת הדרך לא תתאפשר: "רוצחי משפחת פוגל הגיעו בדרך מעוורתא לאיתמר, כעת סוללים להם דרך נוחה יותר בדיוק באותו מתווה. תושבי איתמר והשומרון כולו עומדים איתנים נגד פריצת הכבישים הללו וסלילתם.

''אנחנו לא ניתן יד להפקרת התושבים שלנו, יש כאן עצימת עיניים של כלל הגורמים ואנחנו כאן כדי להזכיר להם ולהעיר אותם שמכפר המרצחים הזה לא יסלל שום כביש שיוביל להפקרת ביטחונם של התושבים", כך דגן.