משה פדלון
משה פדלוןצילום: גלעד קוולרציק

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הנמנה על ראשי הערים שהכריזו על 'המרד החינוכי', הסביר הבוקר (ב') כי ההחלטה לפתוח את כיתות ז-י היא החלטה מושכלת אל ממשלה שלטענתו מקבלת החלטות לא הגיוניות בגלל כיפופי ידיים.

"לאחר פתיחת המשק קיבלנו אתמול החלטה שגם כיתות ז-י בעוד 15 רשויות יחזרו ללימודים כבר ביום רביעי הקרוב. אנחנו לא יכולים לחכות. הילדים שלנו לא הפקר. אם אפשר להכניס 2,500 איש לקניון, אין מניעה להכניס 10 ילדים לכיתה", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'.

לדבריו, "כיתות ז-י למדו השנה 20 ימים בלבד, הם למדו רק 10% מהחומר ולצערי ההחלטות של הקבינט הזויות ואין בהן הגיון וחבל. זה לא מרד".

"אנחנו כבר שנה מנהלים את המשבר הזה באחריות ובמקצועיות בכל הנושאים. ההחלטות לא הגיונית. אין משילות. הכל כיפופי ידיים ואגו. אנחנו במצב חירום ותקנות המדינה לשעת חירום נותנות לראש הרשות אחריות וסמכות לחינוך. שיאפשרו לנו לעבוד".

פדלון נשאל האם לדעתו ההחלטות של חלק ממנהיגי הציבור החרדי לפתוח את מערכת החינוך בתקופות מסוימות תוך זהירות, למרות החלטות הממשלה, היו נכונות.

"אני לא נכנס לזה", אמר והוסיף: "אני מכבד את הציבור החרדי ואני מאמין שהם גם הפעילו שיקול דעת. המשבר הזה מנוהל באגו וכוחניות בין השרים וחברי הכנסת. ככה לא מנהלים משבר".