נתב"ג
נתב"גצילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

ראש הממשלה, שרת התחבורה ושר הבריאות קיימו בצהריים (שני) התייעצות לנוכח החלטת ועדת חוקה אתמול לבטל את חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל החל מהלילה בחצות.

כזכור, הוועדה החליטה להאריך את חובת הבידוד במלוניות ביממה אחת בלבד במקום בשמונה ימים, חרף החשש של גורמי הבריאות, מפני חדירת מוטציות קורונה לישראל.

השלושה סיכמו כי החל משבוע הבא תצומצם עד למינימום כניסת ישראלים לישראל למעט מקרים הומניטריים דחופים בלבד, עד לכדי כניסה של לא יותר מ- 200 ישראלים ליום בלבד.

זאת עד למציאת פתרון טכנולוגי ו/או השבת הבידוד במלוניות, להבטחת בידוד השבים לישראל כנדרש כולל טיסות העולים שחלקם ייאלצו להידחות.

לאור הסיכום קוראים במשרד התחבורה לישראלים שבדעתם לצאת מישראל בימים הקרובים, לשקול את נחיצות היציאה לנוכח ההגבלות הצפויות על חזרתם.

סגן שר הבריאות לחברי הכנסת: "איפה האחריות של הבית הזה?"ערוץ כנסת

סגן שר הבריאות נאם במליאת הכנסת והתייחס לביטול חובת בידוד לשבים מחו"ל ושאל, "איפה האחריות של הבית הזה?" לדבריו בידוד הבית לא אפקטיבי ויש הרבה מאוד הפרות.

"ההחלטה לבטל את המלוניות זה לפתוח שער לאירוע קשה מאוד למדינת ישראל, אני חושב שזו החלטה שגויה, מסוכנת מאוד לבריאות הציבור", אמר השר קיש והפנה את דבריו לחברי וועדת החוקה וליו"ר הוועדה.