בני גנץ
בני גנץאלעד מלכא

שר הביטחון בני גנץ (כחול לבן) הגיב למכתב שפורסם בידיעות אחרונות, ובו 130 קצינים יוצאי מערכת הביטחון, בהם רמטכ"לים ואלופים לשעבר שקוראים לגנץ לפרוש מהמרוץ בבחירות כדי לא לסכן קולות.

"אני אומר לאנשים האלה - התבלבלתם, אתם יורים בי מהרתק. כשאנחנו מסתערים על יעד בצבא, הם כולם אמורים לדעת, יש חיפוי ויש מי שמסתער על היעד. אני מסתער על היעד, הם התבלבלו, במקום לעזור או לחפות על היעד הם יורים לי בגב", אמר גנץ בוועידת "ידיעות אחרונות" ו-ynet.

לטענתו, נתניהו יפטר את מנדלבליט לאחר הבחירות אם ''כחול לבן'' לא תהיה בממשלה. ''אם אני לא קיים פה אחרי הבחירות מזימת אפריל מתרחשת, כחול לבן מפוטרת, מנדלבליט מפוטר, הדמוקרטיה נגמרת".

את החותמים על המכתב, בהם אהוד ברק ודן חלוץ, הוא כינה "קורבן של אנשים בעלי אינטרסים פוליטיים" והדגיש כי "אני שומר על היעד וממשיך להסתער עליו. אני שומר על הממשלה הזו מבפנים, דואג שלא תהיה דיקטטורה דה-פקטו של בן אדם אחד בשלטון נשיאותי עם מעט מאוד אנשים סביבו.

גנץ נשאל מדוע הוא מבקש את אמון הציבור אחרי שרימה את בוחריו ונכנס לממשלה עם נתניהו בניגוד להבטחתו. "ביבי כשהוא שיקר אותי הוא שיקר את מדינת ישראל. כשנכנסתי לממשלת אחדות המטרה הייתה מדינת ישראל. גם ביבי אמר שזו המטרה, אבל ביבי הלך כביבי לדרכו שלו, הבנתי ולמדתי ולא מתכוון לשחזר את זה, לוודא שאחרי הבחירות תוקם פה ממשלה אחרת, של אנשים ישרים, עם מי שמסוגל להוביל את המדינה. אני לא אהיה רה"מ בבחירות הקרובות".

ומה יקרה לאחר הבחירות? ''אני אאפשר הקמת ממשלה אלטרנטיבית עם זה שיוכל להקים ממשלה. גם אם זה לפיד, גם אם גדעון סער, גם אם מישהו אחר, אני לא רואה כרגע היתכנות פוליטית של יאיר להרכיב ממשלה אבל אני אתמוך בשינוי, כי אני חושב שהשינוי חשוב למדינת ישראל יהיה אשר יהיה".

לשאלה האם גדעון סער יכול להרכיב ממשלה השיב גנץ: "הסיכוי שלו גבוה יותר מבחינה פוליטית מאשר של יאיר. אבל יש בחירות ב-23 במרץ, נראה מה התוצאות. כחול לבן תהיה שם כדי לוודא שמוקמת ממשלה ישרה, שהאינטרס שלה החברה הישראלית, האחדות, הממלכתיות, האחריות הביטחונית. זה מה שחשוב לנו ואת זה נמשיך לשרת".