ד"ר מיכאל בן ארי
ד"ר מיכאל בן אריצילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

פרסום ראשון: חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי תכנן להגיש את מועמדותו בבחירות לכנסת ה-24 ברשימת 'הציונות הדתית' מטעם מפלגת 'עוצמה יהודית' במקום לא ריאלי.

לדבריו, על מנת לסכל את המהלך הוא זומן לחקירה ביום הגשת הרשימות.

עברו כמעט שנתיים מאז נפסלה מועמדותו של בן ארי לכנסת ולא הוגש נגדו כתב אישום בגין העבירות שבגללן נפסלה מועמדותו. זאת על אף הלחץ שהפעיל בן ארי על היועמ"ש להגיש נגדו כתב אישום בכדי שיתברר ההליך נגדו.

כאמור, בן ארי רצה להגיש את שמו ברשימת 'הציונות הדתית' בעשירייה השנייה על מנת להעמיד במבחן את פסילתו לכנסת.

והיה ויתבקש בג"ץ לדון שוב בפסילת מועמדותו, הוא יטען כי הזמן הרב שעבר ולא הוגש נגדו כתב אישום, על אף טענת היועמ"ש מנדלבליט כי "קיימת בעניינו מסכת ראייתית ניכרת לכך שהסית לגזענות" - מוכיח נגד טענה זו.

"הם פסלו אותי לפני שנתיים אחרי שוועדת הבחירות הכשירה אותי", אמר בן ארי בשיחה עם ערוץ 7. "הייתה המלצה של מנדלבליט והיא נדחתה על ידי ועדת הבחירות. מנדלבליט אמר שיש נגדי 'מסה קריטית' והוא הולך לפתוח נגדי בחקירה חצי שעה אחרי שוועדת הבחירות דחתה את המלצתו וזאת כדי להשפיע על בית המשפט".

"בבית המשפט הוא אמר יש לי מסה קריטית של ראיות", הוסיף. "שום ראיה לא עמדה במבחן ראייתי, לא היה שמה דיני ראיות. הם השפריצו שם דברים, הטילו אימה. לאחר מכן בנימוקים של בית המשפט מתברר שלא היה להם כלום ואז הם הכניסו שקרים".

לדבריו, היועמ"ש חשש ממקרה שכזה ונקט בצעד מניעתי. ביום הגשת הרשימות קיבל בן ארי טלפון במפתיע ממשטרת ישראל ובו נאמר לו כי הוא מתבקש להגיע לחקירה בגין מספר התבטאויות שלו.

לטענת בן ארי, "אם אני הייתי מגיש את השם שלי אז הוא היה במצוקה. מה הוא היה אומר? למה הוא פוסל אותי, הרי לא הוגש נגדי כתב אישום. וככה הוא כיסה את עצמו בזה שהוא בעצם יגיד אני בעיצומה של חקירה. זה כל התירוץ".

"בהגשת השם שלי בחזרה אני רוצה לומר: כיוון שלא ביצעתם כמו שהבטחתם, כמו שבית המשפט כתב אז, שצריך להגיש נגדי כתב אישום - זאת אומרת שבעצם אין שום דבר והפסילה היא לא פסילה", כך בן ארי.

בן ארי לוחץ בשנתיים האחרונות על היועמ"ש להגיש נגדו כתב אישום בגין העבירות שלכאורה ביצע שהביאו לפסילת שמו בבחירות לכנסת ה-21, על מנת שיתברר ויוכרע עניינו בבית המשפט בבית המשפט.