מתן פלג
מתן פלגצילום: אור אלכסנברג

תנועת "אם תרצו" פנתה היום (שני) לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה כי תימנע מלחסום את העסקתם של אלה שנרשמו במסגרת רישום מוקדם לתפקיד ספירת קולות המצביעים במעטפות חיצוניות באמצעות הקישורית שהופצה ע"י התנועה.

עו"ד ערן בן ארי, היועץ המשפטי של "אם תרצו" הזכיר ליועמ"ש ועדת הבחירות כי פסילת אדם בגלל הדלפה שקרתה בעקבות כישלון חברת כוח אדם אשר עובדת עם ועדת הבחירות, מנוגדת לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

"הקביעה כי מי שנרשם במאגר הפיילוט חסום מכל שירות בוועדת הבחירות היא קביעת תנאים שלא מן העניין, והשיוך – חסר הבסיס – של דליפת המאגר למרשתי מהווה הפליה בגין השקפה", טען עורך הדין.

לדבריו, במידה והמצב לא יתוקן ואכן יפסלו את האנשים שנרשמו במאגר הפיילוט מלעבוד בועדת הבחירות, הרי שינקטו הליכים משפטיים נגד ועדת הבחירות. "ככל שיימצא כי מי מפעילי מרשתי נחסם מעבודה בוועדה בשל היותו רשום במאגר הפיילוט, תשקול מרשתי לפעול לעמידה על זכויותיהם של פעיליה".

מתן פלג, יו"ר התנועה אמר כי "התנהלותה של וועדת הבחירות עד כה רק מוכיחה עד כמה דאגתנו מבוססת. דליפת הקישור היא תקלה חמורה, והודעתה כי תפסול מראש כל מי שנרשם דרכו לכל תפקיד היא בבחינת הוספת חטא על פשע. אנחנו ממשיכים לקרוא היום יותר מתמיד לכלל אזרחי ישראל מימין ומשמאל להירשם לתפקידים המוצעים בוועדת הבחירות המרכזית במטרה לשמור על טוהר הבחירות".