מועמדי ''הציונות הדתית'' עם ישראל גנץ
מועמדי ''הציונות הדתית'' עם ישראל גנץצילום: דוד וייל

יו״ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ׳, הגיע לסיור ביישוב אחיה בבנימין יחד עם ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ ומועמדי הציונות הדתית, מיכל וולדיגר, שמחה רוטמן, אורית סטרוק, רחלי צינקין, איינאו סנבטו ואליהו עטיה.

חברי המפלגה פגשו את תושבי היישובים הצעירים אחיה ואש קודש שדרשו הבטחה ברורה להסדרה עם הקמת הממשלה הבאה לאחר שהממשלה הנוכחית מסרבת לאשר את הסדרת היישובים.

במהלך סיור ומפגש עם נציגי ההתיישבות הצעירה, הצהיר יו״ר המפלגה ח״כ סמוטריץ׳ כי כחלק מההסכמים הקואליציונים תדרוש המפלגה כי הממשלה תאשר באופן מיידי את הצעת המחליטים להסדרת ההתיישבות שלא עלתה לאישור לפני כחודש ובמקביל לאשר בהחלטת ממשלה הקמת מינהלת להסדרת ההתיישבות הצעירה הכוללת תקנים ותקצוב כפי שקיימת מינהלת הסדרה להתיישבות הבדואים בנגב.

לצד הקמת המינהלת שתהיה אמונה על השלמת ההסדרה תדרוש המפלגה כחלק מההסכמים הקואליציונים את סגירת המינהל האזרחי והכפפת האחריות לשירות תושבי יו״ש למשרדי הממשלה במקום לממשל צבאי ואלוף הפיקוד.

״תושבי יהודה ושומרון אינם אזרחים סוג ב׳", אמר סמוטריץ'. ''בחודשים האחרונים השר גנץ מטרפד את הסדרת ההתיישבות הצעירה מסיבות פוליטיות וקמפיינריות, אזרחי ישראל אינם כלי משחק פוליטי. המתיישבים הגיבורים הם אזרחים שווי חובות ואינם שווי זכויות. חשמל, מים ותשתיות הם לא מוטרות אלא זכות בסיסית. הסדרת ההתיישבות זו משימה בעלת חשיבות עליונה ואנו מחוייבים לטפל בה כבר בימייה הראשונה של ממשלת הימין שתוקם״.

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ: ״יש פה יישובים בני עשרות שנים. מדינת ישראל נתנה להם יד להקמה ומאז נטשה אותם. אין כאן חיבורים לתשתיות בסיסיות. זאת מציאות לא הגיונית ולמדינת ישראל אסור להתבלבל ולהסתכל על הגיבורים האלה כגנבים בלילה. ראיתי איך ראש הממשלה פעל להביא את אישור החלטת הממשלה וסייעתי לו בכך, אך לצערי בני גנץ מנע את זה ברגע האחרון.

''כדי שהיישובים יוכלו להתקדם, לא צריך להתבייש לומר גם שצריך להחיל ריבונות על השטח הזה. אסור שההתיישבות הצעירה תהיה בת ערובה. הגיע הזמן להסדיר את ההתיישבות דרך ממשלת ימין חזקה״, הוסיף גנץ.