מפלגת הציונות הדתית עולה לשאנור

מפלגת "הציונות הדתית" בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ עלתה היום (שלישי) יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לשאנור הישוב שנעקר בגירוש ב 2005.

העלייה התקיימה כחלק ממהלך נרחב לגיוס כלל מפלגות הימין להתחייב לקראת הבחירות להכניס את ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון כחלק מדרישות המפלגות בהסכמים הקואליציונים.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מגורש משא - נור בעצמו קרא לסמוטריץ ולמפלגה כולה להתגייס לאחר הבחירות לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, "אני עומד בפניכם כראש המועצה האזורית שומרון וכאדם שגורש בעצמו משאנור. צריך את החרפה הזו לתקן, אני קורא לכם לעמוד בתוקף על כך שהממשלה הבאה תבטל את חוק ההתנתקות ושיהיה אפשר לחזור.

היום ברור לכל בר דעת שהגירוש מצפון השומרון היה איוולת. איוולת אפשר וצריך לתקן, מי שקורא לעצמו היום מפלגה לאומית או מפלגת ימין לא יכול להרשות לעצמו שלא להציב את מחיקת הכתם הזה בראש סדר העדיפויות שלו. הגירוש מצפון השומרון היה לא מוסרי ואבסורדי".

"אני מברך את בצלאל סמוטריץ ואת כל חברי הרשימה, אני אמנם חבר ליכוד ומצביע ליכוד אבל אני מעריך מאוד את הדבקות שלכם והעזרה שלכם לשומרון".

סמוטריץ': תקופת ממשל ביידן הזדמנות לפרוץ קדימה


סמוטריץ התחייב להכניס את ביטול חוק ההתנתקות לדרישות המפלגה בחתימה על הסכמים הקואליציונים, "אנחנו בציונות הדתית מחוייבים לממשלת ימין, לא רק בכותרת אלא גם ובעיקר בתוכן. בקווי היסוד ובהסכמים הקואליציונים. אנחנו לא נסתפק בקווי יסוד ערטילאים של פיתוח ההתיישבות, אנחנו רוצים לרדת לרזולוציה של תוכנית עבודה, ואנחנו נשיק בשבוע הבא את התוכנית ההתיישבות, ואחד מסעיפיה יהיה הדרישה לבטל את חוק ההתנתקות.

אותו כתם שחור על ספר החוקים של מדינת ישראל שאוסר עדיין על אזרחים במדינת ישראל להיות כאן יימחק. אנחנו נכנסים לתקופה מאתגרת מדינית עם ממשל אמריקאי מורכב אפשר והיה צריך לעשות את המהלך הזה בתקופת ממשל אוהד יותר ממשל טראמפ, אבל אולי דווקא בגלל ממשל ביידן שילווה אותנו עוד 4 שנים טובות, צריך להתעקש ולהצליח על פריצה קדימה.

אנחנו חייבים שהדיונים ואולי גם הוויכוחים והחיכוכים וזה בסדר, בין ידידים מותר להתווכח לא יהיו חלילה על שאלות של הקפאה או נסיגה או פינויים אלא יהיו פה. אנחנו נתעקש על החלת הריבונות. אנחנו נתעקש על ביטול ההתנתקות, והחזרה לצפון השומרון, אנחנו נתעקש על הסדרת ההתיישבות הצעירה, פירוק המנהל האזרחי והעברת האחריות על חצי מליון אזרחי מדינת ישראל ישירות למשרדי הממשלה".

נציג הגרעין הצעיר של שאנור הוסיף "באנו לכאן היום כדי להביע את הדרישה המתבקשת 'ממשלה לאומית = מדיניות לאומית, מי שמתנגד לנסיגה ומסירת חבלי מולדת למרצחים צריך בראש ובראשונה לבטל את ההתנתקות'

שמחנו לעלות היום לשאנור עם נציגי מפלגת הציונות הדתית וקוראים מכאן לשאר המפלגות הלאומיות לעלות לשאנור ולהצטרף לדרישה לביטול חוק ההתנתקות".

איינאו פרדה סנבטו מועמד הציונות הדתית בשא-נור