דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: Shealah Craighead / White house official

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ יישא בשבוע הבא נאום ראשון מאז השבעת ביידן לנשיאות.

באתר Axios דווח כי טראמפ יודיע בנאום שבכוונתו להיות מועמד הרפובליקנים גם בבחירות לנשיאות ארה״ב בשנת 2024.

טראמפ ישתתף ביום ראשון בכנס השנתי של ועידת הפעולה הפוליטית השמרנית (CPAC) באורלנדו - פלוריד .

יועץ שליווה את טראמפ בעבר סיפר ל-Axios שטראמפ יאמר "אולי אין לי טוויטר או את החדר הסגלגל, אבל אני עדיין האחראי". טראמפ יכריז שהוא "המועמד המיועד" של הרפובליקנים בבחירות הקרובות. 

לקראת הנאום, טראמפ ייפגש עם יועציו באחוזת מאר-א-לגו בפלורידה כדי לדון בצעדים הפוליטיים הבאים שלו.

ג'ייסון מילר, יועץ בכיר לנשיא לשעבר, אמר לקראת האירוע של הימין השמרני כי "טראמפ הוא למעשה המפלגה הרפובליקאית. הפער היחיד הקיים הוא זה שבין רפובליקאים בתפקידים רשמיים לבין תומכי המפלגה ברחבי המדינה. כשאתה תוקף את הנשיא טראמפ אתה תוקף למעשה את הרפובליקאים העממיים".

סקר של אתר "פוליטיקו" שפורסם בשבוע שעבר העלה כי אם הפריימריז לבחירת המועמד הרפובליקני היו מתקיימות כיום, 59 אחוזים אמרו כי "היו רוצים שטראמפ ימלא תפקיד חשוב במפלגה". מדובר בעלייה של 18 אחוזים מהסקר הקודם. 54 אחוזים מהנשאלים בסקר אמרו כי "היו מצביעים בעד טראמפ בפריימריז".

הסקר נערך לאחר זיכויו של טראמפ במשפט ההדחה שהסתיים לפני מספר ימים, בעקבות הפריצה לבניין הקפיטול ב-6 בינואר. ההחלטה לזכות את טראמפ מאפשרת לו להתמודד בבחירות לנשיאות בשנת 2024, וטראמפ עצמו כבר רמז כי הוא מתכוון לעשות זאת.

המועמד שזכה במקום השני בסקר של "פוליטיקו" הוא סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, שקיבל תמיכה של 12 אחוזים מתומכי המפלגה הרפובליקנית. במקום השלישי זכתה ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר, עם 6 אחוזים, ולמרבה ההפתעה היא חולקת את המקום השלישי עם בנו של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור.

היילי זוכה במקום השלישי למרות הביקורת החריפה שהעבירה על הנשיא לשעבר בראיון לפני מספר ימים, אז אמרה כי "אנו צריכים להודות כי הוא אכזב אותנו. לא היינו צריכים ללכת אחריו". במקום הרביעי בסקר עומד הסנטור מיט רומני עם 4 אחוזים בלבד.