לחזור לשגרה במהרה ולהמשיך בפעילות
לחזור לשגרה במהרה ולהמשיך בפעילותצילום: ארגון מסע

לאחר עבודת מטה מאומצת של ארגון מסע והסוכנות היהודית מול משרד הבריאות, אושר מתווה מתן חיסונים לאוכלוסיית משתתפי תכניות ״מסע״ השוהים בישראל.

שר הבריאות יולי אדלשטיין ויו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז׳י) הרצוג ביקרו במתחם החיסונים של מד״א בירושלים, שם התחסנו לראשונה מאות צעירים יהודים מעשרות מדינות ברחבי העולם ביניהן: אוזבקיסטן, מקסיקו, ארגנטינה וטוגו.

5,000 הצעירים שיחוסנו לוקחים חלק במגוון תכניות ארוכות טווח, בין 4 ל-10 חודשים, וחיים בישראל כמקומיים: מתמחים בחברות הייטק, מורים לאנגלית בבתי ספר בפריפריה, לומדים באקדמיה, מתנדבים בקהילה ועוד. כך, למרות שהינם אזרחים זרים ומאחר והם מוטמעים היטב באוכלוסייה הישראלית הוחלט לחסנם.

על פי המתווה שאושר, מבצע החיסונים יתפרש על פני שבוע וחצי ויתקיים בחמישה מוקדי חיסונים מרוכזים בתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע ואילת. זאת, באמצעות מערכת רישום ייעודית המופעלת ע"י מסע שמטרתה לווסת את מספר המגיעים וכן לוודא שכל הנרשמים אכן יגיעו להתחסן, ואף חיסון לא יבוזבז.

כמו כן, הועמדו לרשותם מפגשי הכנה עם רופאים בשלוש שפות - אנגלית, צרפתית ורוסית, במטרה לספק הסברים מקיפים על החיסון וכן לענות לשאלות, תהיות וחששות שיעלו מצד המשתתפים.

שר הבריאות אדלשטיין: "חיסנו עד היום כ 4.5 מיליון איש במדינת ישראל. אני שמח להיות כאן עם יו"ר הסוכנות היהודית ועם משתתפי "מסע" המדהימים. זה מבצע חיסונים חשוב מאוד. ראיתי כאן סיסמה: "תחיה כמו ישראלי ותתחסן כמו ישראלי". אלה האיחולים שלנו לכל המשתתפים. טוב שהצלחנו להוריד את כל המכשולים הבירוקרטיים שעמדו בדרכנו. אנחנו רואים כאן גם סיפור מאוד מרגש של אחות שמחסנת אחות במלוא מובן המילה. הלוואי שירבו סיפורים כאלו. מאחל לכל עם ישראל להיות בריאים ומחוסנים".

יו״ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג בירך את משרד הבריאות ובראשו השר יולי אדלשטיין ואת מד"א על ההירתמות לחסן את משתתפי מסע בארץ.

עופר גוטמן, מנכ"ל ארגון מסע הוסיף: "אלפי הצעירים שמגיעים ארצה עם מסע, מהווים חלק אינטגרלי מהחברה הישראלית. אני מברך על אישור מתווה מתן החיסונים למשתתפי מסע, אשר יאפשר לכל אותם עמיתי ההוראה שמלמדים בבתי הספר, המתמחים בחברות ההייטק והמתנדבים הצעירים שלנו בחקלאות ובמד"א, לחזור לשגרה במהרה ולהמשיך בפעילות שלהם למען החברה בישראל".