אחמד טיבי
אחמד טיביצילום: יהונתן ולצר/TPS

חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת התייחס היום (רביעי) בשיחה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM למתקפה על מועמדת מפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה, וטען שהמתקפה נגדה היא קמפיין מתוזמן.

בהמשך התייחס טיבי לדיווחים על המגעים בין הליכוד לרשות הפלסטינית ולמצבה של הרשימה המשותפת ולפניה של נתניהו לציבור הערבי-ישראלי.

"העליהום על המועמדת אבתיסאם מראענה מתוזמן, קמפיין מאורגן, מוגזם, מופרז. אבל זה טבעו של קמפיין בחירות, הימין שם אותה למטרה וממשיך להכות", אמר טיבי.

טיבי אישר כי את הדיווח לפיו היו מגעים בין הליכוד לרשות הפלסטינית כדי להשיג תמיכה בנתניהו לקראת הבחירות, אך עם זאת הדגיש: "אין כמובן שום כוונה של הרשות להסיט קולות, או להתערב לטובת הליכוד, או המועמד 'חאג' אבו־יאיר'".

על האחריות של נתניהו לפירוק הרשימה המשותפת אמר ח"כ טיבי: "אני לא יודע אם כל היצירה היא שלו יכול להיות שגם אנחנו עשינו טעויות. בנימין נתניהו רואה את הפילוג והפיצול ומחייך, הוא מרוצה מזה כי במקום 15 מנדטים שהיו לנו הסקרים מדברים על 10-9. יש טעויות שעשינו? עשינו, יש דברים שהוא עשה מעל ומתחת לשולחן? הוא עשה".

"נתניהו גם אחראי על התדרדרות המשא ומתן עם הפלסטינים, על העמקת הכיבוש, אחראי על הפשיעה, בהיותו ראש הממשלה ב-11 השנים האחרונות, בחברה הערבית", הוסיף טיבי.

ח"כ טיבי עקץ את פניית נתניהו למגזר הערבי: "לאחרונה בנימין נתניהו מתנהג כאילו הוא מועמד חדש בשם אבו יאיר, שהוא יותר טוב מהמועמד הישן ראש הממשלה המכהן ב-11 השנים האחרונות בנימין נתניהו. זה מה שהוא מעביר ולכן זו מניפולציה ותעמולה שקרית. נתניהו לא באמת אוהב ערבים, אפילו הוא לא מאמין לבדיחה, הוא אוהב את הקולות שלהם או שיישארו בבית ביום הבחירות. מצד אחד נתניהו מכניס את בן גביר, עם התנועה הכהניסטית לקואליציה שלו וביד השנייה אבו יאיר מחייך חיוך אלקטורלי לערבים", והדגיש: "יש רק בנימין נתניהו אחד ואנחנו מכירים אותו".

לשאלה כמה מנדטים נתניהו יקבל מהחברה הערבית, השיב טיבי, "פעם שעברה קיבל 11,000 קולות, יכול להיות שיקבל אחרת. אבל לא 3-2 מנדטים כפי שהוא מפיץ".