נועם אביכזר במהלך האשפוז
נועם אביכזר במהלך האשפוזצילום: דוברות הדסה

נועם אביכזר בן ה-13 שאושפז ביחידה לטיפול נמרץ לילדים חולי קורונה בהדסה עין כרם כאשר נדבק נגיף הקורונה ומצבו התדרדר, שוחרר לאחר אשפוז ארוך.

אביכזר נזקק לתמיכה אינטנסיבית של חמצן ובמשך למעלה מעשרה ימים טופל על ידי הצוות ביחידה, בהובלתם של ד״ר אורי פולק מנהל המערך, וסוניה שרעבי האחות הראשית.

במהלך אשפוזו סיפר נועם כי הוא סומך על הצוות שעושה הכל כדי שירגיש טוב יותר ועל הקושי הרב לנשום. "אני רק ילד, זה מאוד קשה ומבהיל כשאני לא מצליח לנשום בלי מסיכת חמצן ואם אני רק מזיז אותה לכמה שניות - מייד יש לי תחושת חנק. אני שמח שמטפלים בי פה בלי הפסקה, ואני מאמין שאחלים מהוירוס הזה".

שירי, אמו של נועם מספרת כי אחרי החזרה לביתו הוא מרגיש הרבה יותר טוב ועוד נכונה לו דרך עד להחלמה מלאה. "הצוות ביחידה לטיפול נמרץ ילדים עבד מסביב לשעון ומכל הלב כדי לרפא את הילדים שחולים בקורונה. הם נותנים ממש את הנשמה והרגשנו שיש על מי לסמוך ושאנחנו עטופים באנשים מקצועיים שיודעים איך להקל עליו".

"סוף סוף נועם לא זקוק לתמיכת חמצן במהלך היום ואני חייבת להדגיש שלדעתי זו תוצאה של טיפול נכון ומינונים מחושבים של תרופות. לא האמנו כשראינו את השיפור מיום ליום ביחידה בהדסה עין כרם, אבל הם אכן קרו לנו מול העיניים ולא שיחררו את נועם עד שהיו בטוחים שהוא ממש בסדר להמשיך את ההחלמה בבית".

"זו לא חוויה קלה אבל היא עברה עלינו עם צוות של מלאכים פה בהדסה שראו רק את נועם ואת טובתו", סיכמה האם.