אופנוע (אילוסטרציה)
אופנוע (אילוסטרציה)צילום: iStock

מה כדאי לבדוק לפני שרוכשים קסדה לאופנוע

אם החלטתם להגשים חלום ולקנות אופנוע, חשוב מאוד שתדעו שאחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לקנות מיד כאשר אתם רוכשים אופנוע הוא: קסדה.

אסור לחסוך בקסדה ולרכוש קסדה לא מספיק איכותית שכן, מדובר על הבטיחות האישית שלכם. לכן, בבואכם לרכוש קסדה, חשוב מאוד שתדעו כיצד לבחור את הקסדה המתאימה לכם ביותר וכן, חשוב מאוד שתדעו היכן לרכוש את הקסדה הטובה ביותר עבורכם מכל הבחינות.

מדוע חשוב לרכוש קסדה איכותית ברכיבה על אופנוע?

לא מעט אנשים מוציאים רישיון לאופנוע בשלב כלשהו בחייהם ורוכשים אופנוע. מדובר על כלי תחבורה שמספק הנאה, כיף וכמובן, מאפשר להגיע לכל מקום בצורה מהירה ונוחה. כמובן שכאשר מתחילים לרכב על אופנוע, חשוב מאוד לשמור על הבטיחות בצורה הטובה ביותר שכן, תאונות אופנוע הן תאונות נפוצות מאוד.

מלבד רכיבה זהירה על האופנוע יש לרכוש אביזרי בטיחות שישמשו אתכם במהלך הנסיעה על האופנוע, כאשר החשוב ביותר שבהם הוא כמובן הקסדה. על פי החוק כל רוכב אופנוע חייב לחבוש קסדה, אך הרבה מעבר לכך, הקסדה מהווה את אביזר הבטיחות הראשי של רוכבים והיא רלוונטית לצורך מתן הגנה לראש ולפנים במקרה של החלקה או תאונה. חשוב לזכור כאמור שתאונה של מכונית יכולה להסתיים בפגיעה קלה יחסית של הנהג ואילו תאונה של רוכב אופנוע או קטנוע עלולה להסתיים בפגיעה משמעותית הרבה יותר.

כיצד תרכשו את הקסדה הטובה ביותר?

שוק הקסדות של היום גודל ומגוון וכולל מבחר עשיר של יצרנים המציעים קסדות מסוגים שונים. אם אתם מתגוררים בפתח תקווה, כדאי מאוד שתבדקו את הקסדות של אופני מטלון פתח תקווה, שידועה כחנות שמספקת את הקסדות האיכותיות והטובות ביותר.

מחיר הקסדות נע בין מאות שקלים לאלפי שקלים. חשוב מאוד שלא לחסוך על הקסדה שלכם שכן, היא מגינה עליכם באופן מהותי מפגיעת ראש במקרה של תאונה. בשלב הראשון עליכם לבדוק כי אתם בוחרים קסדה שמגיעה ממפעל של יצרן מוכר ובעל ניסיון בתחום. חשוב שהקסדה תהיה בעלת תו תקן. כמו כן, חשוב מאוד לברר מאיזה חומרים בנויה הקסדה והאם מדובר על חומרי גלם איכותיים שבגינם הקסדה חזקה ועמידה ומעניקה את רמת ההגנה הגבוהה ביותר. כמובן שגם המשקל של הקסדה והנוחות שלה הם דברים שחשוב מאוד לבחון שכן, בסופו של דבר אתם בוודאי רוצים שהקסדה תהיה נוחה במהלך הרכיבה על האופנוע.

קסדות חצי מהוות קסדות פופולאריות מאוד בשוק האופנועים והקטנועים מכיוון שהן קלות, זולות באופן יחסי ופחות חונקות לעומת הקסדות המלאות. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת שקסדות חצי הן הרבה פחות בטוחות מקסדות מלאות. לכן, משרד התחבורה כיום אוסר את השימוש בקסדות הללו.

התאמה אישית לראש

כאשר אתם רוכשים בגדים אתם בוודאי מודדים אותם קודם בכדי לוודא כי הם מתאימים למבנה הגוף שלכם, כך יש צורך למדוד קסדות טרם רוכשים אחת. חשוב מאוד לרכוש את הקסדה שמתאימה לגודל הראש שלכם בצורה הטובה ביותר, על מנת שהיא תהיה נוחה לכם ותספק לכם את ההגנה הטובה ביותר. צריך שהקסדה תשב טוב על הראש ולא תזוז.

אם אתם מעוניינים לרכוש את הקסדה המתאימה לכם ביותר והבטוחה עבורכם ביותר בפתח תקווה, כדאי שתגיעו לבחון את מלאי הקסדות של אופנועי מטלון. מדובר על מלאי קסדות איכותי מאוד, המציע את הקסדות הטובות והבטיחותיות ביותר עבור כל רוכב אופנוע. כל שנותר לכם לעשות זה פשוט להגיע, למדוד קסדות ולבחור את הטובה ביותר עבורכם.