השרה ינקלביץ עם יוסי דגן בקבר יוסף
השרה ינקלביץ עם יוסי דגן בקבר יוסףצילום: דוברות

רגע לפני פורים, הלילה התקיימה לראשונה מאז תחילת מגפת הקורונה כניסת מתפללים לקבר יוסף בהשתתפות מאות בני אדם.

הכניסה התקיימה על פי מגבלות הקורונה. בסבבים מסודרים. 

בין הנכנסים היו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שרת התפוצות עומר ינקלביץ, פלמ"ח בנו של השר רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד, המקובל הרב פנחס אבו חצירא, סגן ראש המועצה האזורית שומרון דוידי בן ציון, מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג וקצין הגמ"ר שומרון עזריאל פרלמן. 

הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון בליווי ואבטחת חטיבת שומרון ומג"ב שומרון ובסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון. 

השרה עומר ינקלביץ התפללה בציון הקדוש ולאחר מכן אמרה, "אני נרגשת להיות במקום הקדוש הזה בקבר יוסף הצדיק. זו זכות עצומה להיות במקום הקדוש הזה עם ראש מועצת שומרון דגן, אדם שנלחם על ארץ נחלת אבותינו. אני רוצה להודות לך על מה שאתה עושה למען עם ישראל, על המלחמה שלך על ההסדרה, על כך שאתה מביא יהודים מהתפוצות להתיישב כאן". 

"בתקופה המאוד מורכבת הזו אחרי 3 מערכות בחירות שבו השיסוי והקיטוב שולט, זו ההזדמנות שלנו להתאסף לזכור שאחרי הבחירות אנחנו משפחה. יוסף הצדיק אחרי שהאחים שלו השליכו אותו לבור ידע למחול ולחיות בשלום עם אחיו. זו ההזדמנות שלנו להפסיק לריב, חילונים מול חרדים, ימין מול שמאל ומחוסנים מול לא מחוסנים. זו ההזדמנות שלנו להתאחד. נתפלל כאן להסדיר כמה שיותר ישובים בהתיישבות הצעירה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העלה את הדרישה לחזור באופן מלא לקבר יוס.: "אנחנו מצד אחד מתרגשים שאנחנו זוכים להגיע למקום הקדוש הזה עם שרה בממשלת ישראל, יחד עם המון שמגיע לראשונה מזה שנה בשל הקורונה. מצד שני אנחנו מלאי צער ואכזבה על כך שאנחנו נאלצים להגיע לכאן כגנבים בלילה. בזמן שהשועלים מסתובבים בחוץ,  בזמן שפעם אחר פעם הרשות הפלסטינית פוגעת במקום הזה, מבזה אותו". 

"אנחנו מצפים מממשלת ישראל להחזיר את ישיבת עוד יוסף חי לכאן ואת דגל ישראל להתנופף כאן. יוסף הצדיק היה המשביר, המאחד. אנחנו היום צריכים אחדות בעם ישראל, אנחנו צריכים שממשלת ישראל תקבל עוצמה ועוז מיוסף הצדיק שידע לעמוד בעוז וגבורה מול יצר הרע ומול אומות העולם. אתמול היה נסיון פיגוע שנגמר בנס, לא רחוק מכאן. אנחנו שזוכים לגור כאן סמוך למקום קבורתו של יוסף הצדיק מתחזקים ממנו, מצפים מהממשלה ללמוד עוז וגבורה מיוסף להביא תנופת בנייה וגדילה בכל ארץ ישראל ולחזור לקבר יוסף בצורה מלאה כי ליוסף מגיע שעם ישראל ישמור עליו ויגן עליו תמיד".