היענות מדהימה. יצחק רביץ
היענות מדהימה. יצחק רביץצילום: דודי אביטן

המאמץ השתלם: על-פי נתונים שפרסם משרד הבריאות בימים האחרונים התברר כי קרית יערים היא היישוב החרדי הראשון שהופך ל'ירוק'.

המציאות הזו איפשרה לפתוח את כל מוסדות החינוך בקריה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

על-פי הנתונים כ 92%- מתושבי קרית יערים מעל גיל 16 התחסנו או מחלימים או נושאי נוגדנים סרולוגיים. רק כ- 8 אחוז מתושבי קרית יערים טרם הספיקו להתחסן למניעת תחלואת נגיף הקורונה.

עם החזרה ללימודים שיגר ראש המועצה הרב יצחק רביץ ערכה של דברי מתיקה מלווה במכתב הערכה לעובדי מוסדות החינוך ביישוב.

באגרתו לאנשי החינוך אותם הגדיר כמי "שעוסקים במלאכת הקודש, המובילים ומנווטים את הספינה" הביע את מלוא ההערכה למסירותם והשקעתם בשימור הקשר עם התלמידים ועל התמיכה, השלווה והקירבה שהעניקו "בימים של סערה, סגר וחוסר שגרה".

כדי להקל על התושבים ולהבטיח שכל תושבי המקום ייבדקו ויתחסנו – יזמה המועצה המקומית ימי בדיקות וחיסון מרוכזים, במתחמים מיוחדים שהוכשרו לכך בתחום קרית יערים. משרד הבריאות ומטה 'מגן ישראל' נענו ליוזמתו של ראש המועצה הרב יצחק רביץ לבצע את החיסונים בקריה עצמה.

במשרד הבריאות ראו בכך פיילוט ראשון מסוגו. 10 צוותות של מחסנים, אנשי מגן דוד אדום, ביצעו את החיסונים, בהפרדה לגברים ולנשים, במבנה בית הספר 'אוהל חסיה', שהוכשר לכך, ובאוהל שהוקם על ידי המועצה ליד קופת חולים מכבי.

כמו כן הוכנו במקום חדרי מנוחה לאחר החיסון והוגש כיבוד קל למתחסנים. אחוז המתחסנים מקרב תושבי קרית יערים בסבבי החיסונים היה מן הגבוהים בארץ, ציין ראש המועצה.

"היענות תושבי קרית יערים למבצע החיסונים – מדהימה", ציין ראש המועצה המקומית הרב יצחק רביץ. "ימי החיסונים בקריה אורגנו כמבצע לכל דבר.

"עובדי המועצה שאיישו את המטה הראשי דאגו להמריץ את התושבים לבוא ולהתחסן, הפעילו מהלך הסעות לשני מתחמי החיסון ועקבו אחר הגעת המתחסנים. מפקדי פיקוד העורף ובראשם האלוף אורי גורדין, הגיעו למקום, עקבו אחר המבצע וציינו לשבח את ההתארגנות וההיענות".