לראשונה: טיל אויר אויר ישראלי למרחק של יותר מ- 100 ק"מ רפאל

גאווה ישראלית: חברת 'רפאל' השלימה השבוע את פיתוח הגרסה הקרקעית של טיל
I-Derby Extended Range.

בניסוי שנערך בשדה הניסויים בשדמה שבדרום הארץ, ביצעה רפאל שיגור קרקע אוויר של הטיל לצורך סיכום יכולות השליטה והבקרה, הניווט ומסלול הטיסה.

במהלך השיגור והמעוף, התקבלו כהלכה נתוני שו"ב ותקשורת מהטיל, בין השאר ע"י שימוש במערכת התקשורת המספקת לו מידע מלא על המטרה שנבחרה ועל מטרות נוספות (SDR) בסביבה הקרובה.

תא"ל במיל' פיני יונגמן, ראש חטיבת מערכות הגנה אווירית ברפאל מסביר כי "רפאל היא הבית הלאומי של טילי האוויר-אוויר, עוד מתחילת דרכה של מדינת ישראל כאשר פיתחנו את טיל האוויר-אוויר הישראלי הראשון - השפריר. מאז ועד היום רפאל מצטיינת בפיתוח טילי אוויר-אוויר מסוגים שונים, הנמצאים בשימוש מבצעי בצה"ל ובחילות אוויר רבים בעולם.

''השבוע סיימנו סדרת ניסויי פיתוח גרסה המאפשרת שיגור לטווח מנגד, בגרסתו החדשה ביותר. מדובר באבן דרך מרכזית בפיתוח טיל בעל יכולות מתקדמות ביותר המעניקות לו יתרונות יירוט משמעותיים בקרבות אוויר-אוויר, וכן גם בירי מהקרקע. הטיל המתקדם מעניק עליונות אווירית משמעותית לטייס הקרב או למפקד ההגנה האווירית שיעשו בו שימוש", מספר יונגמן.

הטיל הוא טיל אוויר-אוויר לטווח של מעל ל- 100 ק"מ והוא מכיל מנוע רקטי דו פולסי וראש-ביות מכ"מי אקטיביה המספקים למטוסי קרב יתרון וביצועים יוצאי דופן הן בטווחים קצרים והן בטווחים הארוכים יותר, כאשר הטיל הוא בעל יכולת "שגר-ושכח", המאפשרת יכולות התמודדות הן מעבר לטווח ראיה והן השמדת מטרות רבות בו זמנית, כשניתן לשגרו ביום או בלילה, ובכל תנאי מזג אוויר.

משקלו הקל מאפשר את התאמתו למטוסי קרב מודרניים מגוונים, כגון LCA, גריפן, F-16 ,F-15, F-18, כשגרסתו הקרקעית של הטיל יכולה להשתלב באופן כמעט מיידי בסוללות הגנה אווירית מסוג ספיידר המספקות הגנה אווירית לטווחים שבין 20 ל-60 ק"מ.

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו