אלון אושפיז עם סרגיי לברוב
אלון אושפיז עם סרגיי לברובצילום: שגרירות ישראל במוסקבה

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז המבקר במוסקבה מסר איגרת משר החוץ גבי אשכנזי לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, המתייחסת למערכת היחסים האיתנה והחשובה בין המדינות.

בהמשך לשיחות שנערכו בין שרי החוץ, קרא אשכנזי באיגרת לציין במשותף את חלוף 30 השנים לכינון היחסים בשורה של אירועים משותפים בישראל וברוסיה. כמו כן, סוכם לכנס בקרוב את הוועדה הכלכלית המעורבת של שתי המדינות.

ביקורו של מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז במוסקבה כלל פגישות עבודה עם שר החוץ הרוסי לברוב, סגן שר החוץ ושליח הנשיא לענייני המזה״ת מיכאיל בוגדנוב, ועם בכירים במשרד החוץ ובמועצה לביטחון לאומי של רוסיה. בפגישות נדונו סוגיות ביטחון, שימור היציבות במזרח התיכון, כמו גם נושאים מרכזיים ביחסים הבילטרליים בין המדינות.

המנכ"ל אושפיז הדגיש את דאגת ישראל מסוגיית הגרעין האיראני, ואמר כי יש לחסום לעד את כל הדרכים המובילות ליכולות גרעיניות איראניות. הוא הוסיף כי ישראל לא תאפשר לאיראן לסכן את ביטחונה, גם לא משטחן של סוריה או משטח מדינות אחרות.

אושפיז ציין לטובה את הדיאלוג המדיני הפורה בין ישראל לרוסיה ואת שיתוף הפעולה המצוין בנושאי כלכלה, תיירות, תרבות ומדע. בנוסף נדונו בפגישות דרכים להתמודדות עם מגפת הקורונה.

מנכ"ל משרד החוץ אמר כי "רוסיה הינה שחקן מרכזי וחשוב, והקשרים הבילטראליים בין ירושלים לבין מוסקבה חשובים לטובת קידום האינטרסים הישראליים באזור".