נחיתת העוליםמיכאל דמנשן (לע"מ)

מאות עולים חדשים בטיסות מאוקראינה ומאתיופיה נחתו הבוקר (שישי) בישראל.

על אף אתגרי הקורונה, העולים בחרו להגיע לישראל ולהשתקע בה עם בני משפחותיהם. הגעת העולים מתרחשת בעקבות פעולותיה של שרת העלייה והקליטה בשיתוף שרת התחבורה להחרגת טיסות עולים מאורגנות ובשיתוף הסוכנות היהודית והקרן לידידות.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה: "חג פורים היום והמטוס השמיני שנחת לפנות בוקר הוא סיבה כפולה ומכופלת לשמוח. משנכנס אדר מרבין בשמחה ובפורים עצמו על אחת כמה וכמה. מאות העולים שמגיעים הנה היום מסמלים יותר מכל את שינוי הפור; העולים מאוקראינה והעולים מאתיופיה שמגיעים לישראל אחרי עשרות שנים של נתק ממשפחותיהם וסוף סוף יזכו להתאחד עם בני משפחותיהם על אף סגר התעופה. אני שמחה שגם בימים טרופים אלו אנו זוכים להביא יהודים לביתם החדש בישראל. אני מברכת את ארגוני העלייה – הסוכנות היהודית והקרן לידידות".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג: "זו מתנת פורים נהדרת - עוד מטוס עולים הבוקר מאתיופיה במסגרת מבצע "צור ישראל" שלא מותיר אף עין יבשה. נמשיך לפעול עד שאחרון היהודים באתיופיה ינחת בישראל. התרגשנו להביא הבוקר את אימו של בנימין טספהון בן ה-6, שתלווה את הבן שלה לניתוח מציל חיים בבית החולים וולפסון- מבצע משותף שלנו עם משרד העלייה והקליטה ושותפים נוספים. "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא".

כלל העולים החדשים ייכנסו לבידוד במתחם ייעודי של משרד העלייה והקליטה בשיתוף עם הסוכנות היהודית. יתר הנוסעים על הטיסה ייכנסו גם הם לבידוד במלוניות קורונה, על פי הנחיות משרד הבריאות ופיקוד העורף בהתאם להוראת השבים מחו"ל. הטיסות מגיעות בתמיכת הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה JFNA.